BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.
Zatímco dosavadní elektrické BMW se od svých spalovacích sourozenců lišila jen minimálně, iX3 je jiný příběh. Kombinuje čisté proporce s moderním pojetím „ledvinek“, které jsou nyní užší a vyšší, odkazující na klasické modely z éry původní Neue Klasse. Světlomety mají tenký, trojúhelníkový tvar a spolu s mřížkou působí kompaktně a uceleně.
Profil vozu připomíná spíše kombi než tradiční SUV, s výraznými hranami kolem podběhů a níže posazenou střechou. Zadní světla téměř tvoří jeden celek, jejich štíhlý design navazuje na čelní partii a dodává vozu moderní a agresivní vzhled. Rozměrově je vůz jen o centimetr delší než spalovací X3, o centimetr nižší a zároveň má o centimetr delší rozvor.
43palcový displej v čelním skle
Interiér přináší revoluci. Dominantou je Panoramic iDrive – 43palcový pruh promítaný přímo do spodní části čelního skla, který nahrazuje klasický přístrojový štít. Nejpodstatnější údaje, jako rychlost nebo zařazený převod, jsou přímo v zorném poli řidiče, zbytek lze přizpůsobit. Pod ním se nachází 17,9palcová dotyková obrazovka s novou verzí infotainmentu, která slibuje jednodušší ovládání.
Zajímavostí je také volant s netradiční konstrukcí – ramena jsou pouze v pozici 12 a 6 hodin, ovládací panely po stranách se k obroučce ani nepřipojují a podsvítí se pouze tehdy, když je daná funkce aktivní.
Ve standardu nechybí dvouzónová klimatizace, bezklíčový přístup, elektrické víko kufru či bezdrátové nabíjení. Za příplatek lze mít adaptivní světlomety, svítící masku, audiosystém Harman/Kardon nebo třízónovou klimatizaci.
Výkon a dojezd
První uvedenou verzí bude iX3 50 xDrive se dvěma elektromotory – synchronním vpředu a asynchronním vzadu – s celkovým výkonem 463 koní a 646 Nm. Zrychlení na 100 km/h zvládne za 4,9 sekundy a maximální rychlost činí 210 km/h.
Pod podlahou je uložena baterie s využitelnou kapacitou 109 kWh, nově s cylindrickými články, které zvyšují energetickou hustotu o 20 %. Podle evropské normy WLTP nabídne až 800 km dojezdu, americká EPA by měla uvést hodnotu kolem 640 km. Rychlonabíjení zvládá až 400 kW, což znamená doplnění dojezdu 370 km za pouhých 10 minut. Standardem je 11kW palubní nabíječka pro AC nabíjení, na přání pak 22kW.
Verdikt
BMW podle Car and Driver stanovilo cenu pro Evropu na 68 900 eur. Model iX3 2026 je prvním zástupcem nové generace, která se brzy promítne i do legendární řady 3. Automobilka tak otevírá novou kapitolu – a pokud se vizuál a technologie iX3 stanou standardem, čeká značku skutečně velký krok vpřed.