0.9 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
VolkswagenVW představuje nový Passat. Lidé se mají na co těšit

VW představuje nový Passat. Lidé se mají na co těšit

Reklama

Passat patří mezi nehynoucí legendy, které nás jen tak neomrzí. Tento lidový gigant se objeví poprvé v Mnichově, kde bude představen veřejnosti. Model roku 2023 představuje naprosto nový přístup výrobců k rodinným vozům. Měli by se nám dostat do rukou více pohodlí, luxusu i technologií. Skutečnou radost budeme mít z rozměrů. Do nového Passatu naskládáme více věcí. 

Pokud bys nad někdo čekal na limuzínu, nedočká se. Nový VW Passat bude výhradně kombi. Druhé jméno je tedy Variant. Znamená to daleko více prostoru a pohodlí. Technologicky se automobilka skutečně překonala. Pokud bychom začali mluvit o platformě MQB, musíme zmínit také ostatní modely, které na ni stojí. Od VW je to například Tiguan, dostaly ji ovšem i dlouho očekávané verze Superb a Kodiaq značky Škoda. Firma o modelu Passat 2023 mluví jako o „business třídě v nové podobě“. Dostojí tedy rodinný vůz svému jménu? 

Design 

Exteriér nabral tvrdších a robustnějších kontur. Automobilce se podařilo skloubit sportovnost a eleganci. Přední část je sice stále věrná zajetému stylu značky VW, i tak zde ale najdeme zajímavé detaily. Například světla se stala naprostou ikonou. IQ.LIGHT disponují technologií LED Matrix. Díky ní můžeme bezstarostně jet s dálkovými světly, aniž bychom kohokoli oslnili. Nárazník představuje sportovní část vozu. 

Střecha nabízí variantu s panoramatickou částí. Celková délka se zvýšila o 114 mm, což je patrné na první pohled. Zadní strana předvádí skutečný vrchol designu. Světlomety jsou propojeny a tvoří tak dojem jedné celistvé části. Nárazník opět nabral na výrazné sportovnosti. 

Interiér nás překvapí svou nadčasovostí a luxusem. Od VW jsme zvyklí na určitý standard. Nová kabina nás ovšem skutečně vyvedla z míry. Celkově je patrný podpis stylu VW. Palubní deska ovšem povýšila na kvalitě, a to jak volbou materiálů, tak liniemi a ambientním osvětlením. K dispozici budeme mít obrazovku infotainmentu, která svou velikostí připomíná spíše širokoúhlou televizi. Pokud si navíc zvolíme verzi R-Line, čeká na nás skutečný sportovní zážitek. 

Motorizace 

Paleta motorů je vskutku pestrá. Plug-in hybridy se dostaví v podobě eHybrid1 s výkony 204 koní a 272 koní. Mild-hybrid pak nabízí 1,5litrový eTSI1 o výkonu 150 koní. Pod kapotu si můžeme zvolit i diesel. Dvoulitrový motor TDI nabízí 150 koní, nebo 193 koní. Konečně klasický přeplňovaný benzín. Dvoulitrový TSI dodá 204 koní, nebo 265 koní. 

Verdikt 

Nový Passat půjde do předprodeje už v listopadu tohoto roku. Zatím to vypadá, že se konkurence může třást strachy. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama