Více
    18.8 C
    Czech
    Neděle 27. července 2025

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    Škoda testuje nový elektromobil Eviatiq. Míří na vrchol nabídky i proti Kie EV9

    Škoda chystá největší elektrické SUV své historie. Novinka vychází z konceptu Vision 7S a nese prvky nového designového směru značky. Vývoj už běží naplno a prototypy se testují na Nürburgringu.

    Reklama

    Nový model postavený na platformě MEB má dorazit koncem roku 2026 nebo začátkem 2027. Automobilka už testuje kamuflované prototypy. Vůz se velikostí i ambicemi postaví proti modelům jako Kia EV9 nebo Hyundai Ioniq 9.

    Auto zůstane výhradně elektrické. Předpokládaný název Eviatiq odpovídá novému pojmenování škodováckých elektromobilů. Koncept Vision 7S ukázal základ, sériová verze ale bude mít standardní pětimístnou nebo sedmimístnou kabinu.

    Velké SUV s novými detaily

    Připravovaný model nabídne délku přibližně 4,9 metru. Stane se tak největším vozem značky a posune se nad Enyaq i Kodiaq. Design využívá styl Modern Solid s maskou Tech Deck Face, která ukrývá senzory. Mezi nové prvky patří výsuvné kliky a zadní světla ve tvaru písmene T.

    Z konceptu vypadnou bezrámové dveře nebo otočené otevírání. Interiér převezme některé prvky z Enyaqu, ale přidá vlastní řešení. Například ovládací prvky Smart Dials nebo centrální 13palcový displej. Kabina má být dostupná až v sedmimístném uspořádání.

    Dojezd až 640 kilometrů

    Základem bude baterie o kapacitě 86 kWh. Dojezd by měl dosahovat až 640 kilometrů podle metodiky WLTP. Nabíjecí výkon má stoupnout na 200 kW, což umožní výrazně rychlejší doplnění energie oproti současným modelům.

    V nabídce se objeví varianty s jedním i dvěma elektromotory. Pohon zadní nápravy bude základ, dvoumotorové verze nabídnou pohon všech kol. Výkony zřejmě navážou na Enyaq, tedy 150 až 220 kW. Spekuluje se také o verzi s 250 kW.

    Největší, ale ne jediný

    Kromě Eviatiqu chystá Škoda také kompaktní SUV Epiq s cenou okolo 25 tisíc eur. Do prodeje půjde jako první, ale vlajkovou lodí nabídky se stane právě velký Eviatiq. Výroba i prodej mají probíhat v Evropě.

    Zatímco koncept Vision 7S měl sedadlo pro dítě uprostřed, sériová verze tento prvek zřejmě nedostane. Vývoj se zaměřuje na praktičnost, dojezd a prostor. Škoda chce novinkou znovu oslovit rodiny, které hledají velký, ale elektrický vůz bez kompromisů.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

    RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

    Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

    RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

    Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama