4.1 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
ElektroPorsche Macan 2026 přináší digitální novinky a větší praktičnost

Porsche Macan 2026 přináší digitální novinky a větší praktičnost

Reklama

Modernizovaný Macan vstupuje do modelového roku 2026 s důrazem na chytré asistenty, nové digitální funkce a lepší využitelnost. Design zůstává věrný značce, ale změny se odehrávají tam, kde řidiči a posádka tráví nejvíce času.

Na první pohled se toho moc nemění. Karoserie zůstává stejná, přibyli jen drobnosti v konfigurátoru, například nové prahové lišty nebo LED osvětlení dveří. Hlavní posun ale spočívá ve výbavě. Přechod na nový modelový rok začne už na podzim a zákazníci dostanou více komfortu i možností.

Chytřejší asistenti a parkování

Parkovací asistent dostal funkci „průhledné kapoty“. Kamery promítají obraz pod přední nápravou, takže řidič vidí překážky, které by jinak zůstaly skryté. Systém si navíc umí zapamatovat až pět oblíbených manévrů a automaticky je zopakovat. Asistent pro couvání zvládne zpětně projet trasu dlouhou padesát metrů. Pro majitele úzkých příjezdových cest nebo garáží jde o vítané ulehčení.

Digitální klíč se přesunul do peněženek chytrých telefonů i hodinek. Sdílet ho lze se sedmi lidmi, což ocení rodiny i firmy. Infotainment přidává hry od Gameloftu a Obscure Interactive. Ovládají se přes telefon nebo ovladač a na displeji před spolujezdcem je lze hrát i během jízdy. Hlasové ovládání posílila umělá inteligence. Systém rozpozná složitější otázky a chápe jejich kontext.

Elektrický výkon a srovnání s Cayenne

Macan je nyní čistě elektrický. Nabídka začíná u verze se 360 koňmi a zrychlením na stovku za pět sekund. Všechny vyšší varianty už mají pohon všech kol. Vrcholem je Turbo s výkonem 639 koní a časem 3,3 sekundy. Sprint je dechberoucí, reakce okamžitá.

Na silnici se hmotnost baterií nezapře. Auto má nízké těžiště, přesto v zatáčkách působí těžkopádně. Nájezd mívá nedotáčivý, při neopatrném plynu se rychle mění v přetáčivost. Stabilizace PSM zasahuje rychle, přesto Macan vyžaduje klidnou ruku a plynulé tempo.

Oproti tomu Cayenne S s osmiválcem působí lehčeji a vyváženěji. Nabízí noblesní zátah, řiditelnou zadní nápravu a charakter klasického Porsche. Přesto se oba modely liší hlavně filosofií. Macan ukazuje budoucnost značky, Cayenne ctí tradici mechanické síly.

Porsche navíc zvedlo tažnou kapacitu Macanu s pohonem všech kol na 2,5 tuny. To přibližuje elektrické SUV ještě blíž rodinným i cestovatelským potřebám. Zákazníci tak dostávají auto, které spojuje digitální hračky, chytré asistenty a nekompromisní výkon – ale i realitu, že fyziku v zatáčkách obejít nelze.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama