Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Paříž snížila hranici maximální rychlosti na 30 km/h pro téměř celé město

    Legendární francouzský řidič Daniel Morales se už ve svém taxi nebude po pařížských silnicích prohánět rychlostí vyšší než TGV. Dokonce už mu budou k ničemu i jeho „chipy“ na autě, kterými bavil diváky po celém světě. Jeho Taxi dojezdilo. Francouzi právě snížili hranici pro povolenou rychlost na 30 km/h po téměř celém městě. Jedno z nejrušnějších měst světa se začne pohybovat pomaleji a my můžeme být jen zvědaví, jak to lidi budou stíhat do práce. Čas ukáže, jestli byla tato volba šťastná.

    Nutno na začátek říci, že onen „speed limit“ už platí v 60 % města a touto vyhláškou se jen rozšířil do zbylých oblastí. Podle starostky Anny Hidalgové, které měla toto omezení i ve svém volebním programu, pomůže limit ke zvýšení životní úrovně všech obyvatel Paříže. Tím, že budou auta jezdit pomaleji, se sníží třeba hluk nebo také počty nehod, kterými je hlavní město vyhlášené. Starostka dále uvedla, že se jednoduše sníží počet vozidel na ulicích. To prospěje převážně planetě. Lidé tak budou více využívat městskou hromadnou dopravu.

    Řidiči by měli ve svém vlastním zájmu nařízení dodržovat. Pokud by vás chytila policejní hlídka při nedodržení rychlosti, hrozí vám velmi vysoká pokuta a dva body dolů. V tomto jsou Francouzi nekompromisní.

    Francouzské okruhy

    Výjimku tomuto novému nařízení přiřkli politici okružním silnicím kolem města. Taková Peripherique ring road si stale drží povolenou rychlost na 70 km/h. Je to jedna z nejdůležitějších tepen celé pařížské dopravy. Abyste celou „okružní objeli“ povolenou rychlostí, strávíte v autě 30 minut. To není tak zlé. Limit by „zamával“ se životy hodně lidí. Další vozovka, které se omezení netýká, je například slavná  Avenue des Champs-Élysées.

    To, čemu jsme svědky v Paříži, není zase taková novinka. Stejná omezení platí už ve více než 200 francouzských městech a další se přidávají. Třeba 3. největší město Lion se k limitu připojí za rok.

    A co jinde v Evropě?

    Další evropská města svá omezení zavádí ve velkém. Španělsko nebo Holandsko není výjimkou a Londýn přijal například omezení 20 mph (32km/h), které byla přijato s bouřlivým ohlasem.

    Pokud se budete někdy v budoucnosti rozhodovat, kam jet na výlet po Evropě, bude možná znatelné plus, pokud si předtím ona omezení zjistíte a připravíte se na ně. Nebudeme si lhát, pokuty platí pro všechny. A mnohdy cifry stejně vysoké jako u nás, akorát si místo Kč domyslete Eura. Tak šťastnou cestu.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.