Více
    1.3 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Nové Audi E-Tron Sportback: první plně elektrický vůz od Audi

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Audi je značka jako žádná jiná. Když nás na silnicích předjíždí 4 kroužky, musíme se chvilku přestat soustředit na řízení a trochu se pokochat. Je to značka luxusu, poctivé práce a spolehlivosti. Nové Audi E-Tron je plně elektrické, dost „našlapané“, ale hlavně reprezentuje Audi. Vzali crossover a pozvedli ho na nový level.

    Zůstává samozřejmě otázkou, jak se Sportback uchytí na trhu. Jízdními vlastnostmi se zas až tak neliší od svých sourozenců se spalovacími motory, není až tak moc praktický, ale vše dohání vzhledem a designem. Existuje plno elektrických aut, která jsou krásná a Audi je jedním z tahounů. Elektroprůmysl se ovšem neustále vyvíjí a tak můžeme jen spekulovat, zdali pouhá krása bude stačit rivalům, jako jsou BMW iX, Ford Mustang Mach-E GT, nebo Tesla Model X.

    Síla a dravost

    Než se podíváme na design, kde E-Tron jasně dominuje, zkusíme se „pohrabat“ ve vnitřnostech tohohle mazlíčka. Když se dostaneme na téma crossover, je u většiny lidí prioritou dojezd a řídící vlastnosti. Možná se to podle čísel nebude zdát, ale tady náš Sportback lehce kulhá.

    Koníčků má tenhle sportovní dravec 402 a „krouťák“ dokonce 664 Nm. Samozřejmě, je to slušný arsenál, ale nesmíme sportovní crossover porovnávat například s Thalií z roku 2008. Z 0 na 100 vytáhneme stroj za 5,5 sekundy.

    Ve chvíli, kdy máme na trhu levnější a daleko výkonnější auta, jako právě zmíněná Tesla nebo Mustang, je Audi opravdu jen pro „srdcaře“ a zaryté fanoušky. Moc „Audině“ nepřidá ani fakt, že dojezd na jedno nabití je pouhých 350 km. Když máte baterku, která snese jen 150 kW, a projedete 1 kW hodinu za 4 km, udělejte si matematiku sami.

    Design nám to vynahradí

    Designéři mají v Audi své právoplatné místo. Je to možná právě ten faktor, který zajistí vysoký prodej tohoto crossoveru. Auto opět působí elegantně, masivně, luxusně. Je kupodivu dosti veliké a hlavně těžké, což, jak jsme si řekli, výkonu moc nepřidá. Ale zase si za volantem připadáme, že nám patří svět.

    Celý zevnějšek vytváří dojem, že E-Tron byl stvořen s jednoho kusu dokonalé oceli a nic tu není navíc. Vše má svůj smysl a každý záhyb se jednoduše povedl. A pokud bychom hledali ve slovníku význam slova „krása“, objeví se tam obrázek kol tohohle elektromobilu, která jsou zkrátka dokonalá.

    Interiér nám nedá spát. Večer se budeme těšit na to, až si ráno zase do kabiny sedneme. Ovládací panely tak citlivé, že se nám nestane žádné drama při ladění Evropy 2, tachometry dokonale vyvedené a ostré. Volant je věc, kterou nejeden nadšenec sportu ocení, ale hlavně ta sedadla. Konec bolavím zádům a nepohodlnému sezení. Kufr je samozřejmě tak prostorný, že s sebou můžete vzít na výlet skoro celou domácnost.

    A co cena?

    S cenou je to poněkud smutná písnička. Startovací cena se tu vyšplhala na 1,5 milionu korun. Přičtěte si nějaký ten luxus navíc a pár detailů, které nejsou v základu, a jste na bezmála 1,9 milionech. To je jednoduše moc peněz za ne dostatek muziky. Buďme objektivní. Audi E-Tron Sportback je krásné, luxusní, bezpečné, ale jízdními vlastnostmi a schopnostmi nijak nevyčnívá z davu, spíše naopak.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Audi R8

    Fantazie na čtyřech kolech. Audi R8 V10 posouvá hranice nemožného

    Země našich západních sousedů? To je automobilová velmoc v úplně každém smyslu slova. BMW, Mercedes, Volkswagen. A pokračovat bychom mohli dál a dál. Třeba až k Audi, které se do výčtu těch nejlepších výrobců rozhodně řadí. Svým novým kouskem se opět překonalo, R8 V10 dobře vypadá, krásně jezdí a políčeno má na rekordy.
    Nové Audi S5 coupé

    Nové Audi S5 coupé se už prohání na silnicích. To, co předvádí, je doslova na hranici nemožného

    Audi se proslavilo převážně svými sportovními a nesmrtelnými motory. V neposlední řadě také designem, který byl vždycky tak trochu nadčasový. Jako u BMW i tady platí pravidlo, že i 30 let staré auto dokáže ještě zahrát hodně muziky. Mezi takové stálice se řadí i 2021 S5 coupé. Co předvádí na silnicích je doslova hranice nemožného.
    Audi S8

    S8 jako „masterpiece“ od Audi. Továrnu opouští prvotřídní vůz, který má všechno

    Audi valí do světa řadu precizních automobilů. Menší, střední, velké, vždy jsou ale stejně nadupané, pohodlné a perfektně vybavené. Přesně takový je i sedan s názvem S8. Hodí se na cestu do práce, na dovolenou i na závodní okruh. Nabízí zkrátka všechno, po čem řidič prahne.
    Audi RS 3 Sportback

    Audi RS 3 Sportback řidiče nadchne. Silný, hezký a výkonný vůz vjíždí na silnice

    Firma Audi je známá díky svým skvěle udělaným strojům. Rychlost, výkon, spolehlivost, krása. Takhle nějak se dá mluvit o automobilech z německého města Ingolstadt. Stejné vlastnosti má i nové Audi RS 3 Sportback, které sjelo z výrobních linek přímo na silnice a závodní tratě.
    Audi TTS

    Škoda, BMW, Audi. 5 aut pro mladé i starší, která nikdy nezevšední

    V případě, že jste někdy rozmýšleli nad tím, jaká auta bavila v minulosti, ale jaká budou i v budoucnosti, tak byste si měli přečíst tento článek. Na touto pěticí se rozplývají mladí řidiči, ale také ti, co už mají nějaké kilometry naježděné. Finančně Vás navíc nesedřou.
    Audi A3 2022

    Továrnu Audi opustí v roce 2022 pecka. A3 připomíná Superb, nabídne toho spoustu

    Audi. Veleúspěšná německá automobilka, která už světu představila několik oblíbených modelů. Na design, sílu a jízdní vlastnosti teď bude sázet i s novým A3. To svými tvary připomíná třeba český vůz Škoda Superb.
    Reklama
    Reklama
    Reklama