7.6 C
Czech
Čtvrtek 11. prosince 2025
MotorkyNejpokročilejší motocykl firmy Yamaha. Model R1M, sériová střela

Nejpokročilejší motocykl firmy Yamaha. Model R1M, sériová střela

Reklama

Jak dává sama firma Yamaha najevo, model R1M se řadí mezi její skvosty. Jedná se totiž o nejpokročilejší motocykl její historie. A co více, vyrábí se sériově. To otevírá brány poznání všem jezdcům, kteří jsou schopni a ochotni investovat do motorky poměrně veliké peníze. Krása a výkon zkrátka nejsou zadarmo. Do rukou se nám ale dostane neskutečná střela, která budí vášně. 

Historie modelu R1M je vcelku zajímavá s očekávaným koncem. Yamaha hledala způsob, jak dostat k lidem motocykl, který by je zkrátka bavil. Měl by disponovat závodním duchem a nespoutaným výkonem. Výrobce tedy napadlo použít vítězný stroj závodu MotoGP, model M1. Všechny jeho technologie byly použity na nové mašině a tím vznikl model R1M, sériová střela, která nás uchvátí svým sportovním vzhledem a dostane výkonem. Ten dokáže na trati skutečné divy. Pojďme se na tento skvost, který dokáže nezkušené jezdce pěkně vytrestat, podívat zblízka. 

Design 

Takto nějak bychom si mohli v hlavě představit závodní motorku, kdyby o ní byla řeč. Sportovní DNA stroje R1M je vskutku fascinující. Výrobcům se povedlo postavit stroj, který na první pohled budí značný respekt a dává najevo, že na trati zažijeme čistý adrenalin. Tohoto faktu dosáhla firma především volbou materiálů. Značnou část děla stroje tvoří karbon, který kromě fantastického vzhledu zajišťuje motorce i nižší hmotnost. I tak se ale dostaneme na hodnotu 202 kg. 

Přední část je vybavena karbonovou maskou a úzkými LED světlomety. Z ní vede směrem k jezdci drobné plexisklo. Karbon objímá i přední část motoru a pouze zadní nechává pěkně na odiv okolí. Černá barva se zde mísí s modrými pruhy, což dodává motorce nádech tajemna. Litá kola o velikosti 17 palců se rovněž zbarvila do modré. Celý vzhled je zakončený nebezpečně vypadajícím výfukem. Ten se navíc dokáže pěkně rozeznít. 

Specifikace 

Výška sedla 860 mm, délka motorky přes 2 metry. Nejedná se o žádného chudáčka. Yamaha R1M je extrémní motorka, která podle toho musí být vybavená. Přední i zadní zdvih odpružení se dostal na 120 mm. kotoučové brzdy se pyšní velikostmi 320 mm přední, 220 mm zadní. O veškerých funkcích máme přehled na menším displeji. Je ostrý a přehledný.

Motor 

O strašlivý výkon 200 koní se stará kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 998 mm. Krouticí moment se vyšplhal na 113 Nm. Spotřeba 6,8 litru. Mezi námi, spotřeba bude na trati to poslední, co nás bude zajímat. 

Verdikt 

Necelých 700 000 korun je cena za vstupenku do motocyklového ráje. Povedený kousek R1M zkrátka není zadarmo. Yamaha si za něj pořádnou odměnu ale zaslouží.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama