WNM_pozadi
24.1 C
Czech
Sobota 26. července 2025

Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

Mazda chystá nový sportovní vůz. Bude stát vedle příští generace MX-5

Když Mazda na tokijském Japan Mobility Show před necelými dvěma lety odhalila elegantní koncept Iconic SP, automobilový svět se zamiloval na první pohled. Nízké sportovní kupé s dlouhou kapotou a nápadně červeným lakem vypadalo jako duchovní nástupce legendy RX-7. Jenže mnozí tehdy spekulovali: není to náhodou předobraz nové MX-5?

Reklama

Mazda sice tehdy naznačila možnost zmenšení konceptu na rozměry Miaty, ale teď je jasno: Iconic SP nebude MX-5. Bude to samostatný model.

Duchovní nástupce RX-7?

Šéf technického vývoje Mazdy, Ryuichi Umeshita, prozradil magazínu Motor1, že vůz bude stát vedle nové generace MX-5 a nebude ji nahrazovat. „Můžete očekávat, že Iconic SP bude důstojným nástupcem RX-7,“ řekl Umeshita – i když zároveň nepotvrdil návrat slavného jména. Jisté je, že nový model neponese označení Cosmo, ačkoliv by tím navázal na první rotační Mazdu z 60. let.

Větší, širší, ale stále jen pro dva

Rozměry vozu potvrzují, že Iconic SP bude o třídu výše než současná MX-5. Na délku měří 4180 mm, na šířku 1850 mm a výška činí jen 1150 mm. Pro porovnání – aktuální generace Miaty (ND) je o 265 mm kratší a o 120 mm užší, zároveň ale o 85 mm vyšší.

Navzdory větším rozměrům a rozvoru 2590 mm (o 280 mm více než Miata) zůstává vůz dvoudveřový a dvoumístný. Koncept vážil 1450 kg, tedy o cca 330 kg víc než odlehčená Miata RF s manuálem.

Motorizace 

Pohonné ústrojí konceptu tvořil elektromotor o výkonu 365 koní, který čerpal energii z baterie dobíjené dvourotorovým spalovacím motorem – klasickým Wankelem, tentokrát však v roli generátoru. Tento systém se liší od neúspěšného MX-30 s rotačním range extenderem – nové řešení má být silnější. 

Mazda však zvažuje i variantu, kde by rotační motor přímo poháněl kola – poprvé od ukončení výroby RX-8 v roce 2012. Plně elektrická verze podle Mazdy v plánu není.

Verdikt 

Zatím není znám termín uvedení ani přesná cena, ale je téměř jisté, že Iconic SP bude dražší než Miata. Mazda se tímto krokem vrací ke svým sportovním kořenům a fanoušci po celém světě napjatě čekají, zda nový vůz dokáže naplnit očekávání spojená se jmény jako RX-7 či RX-8. Pokud ano, máme se na co těšit.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama