Více
    5.1 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Reklama

    Mazda 6e může působit povědomě, protože je prakticky identická s Mazdou EZ-6, vyvinutou ve spolupráci s čínskou automobilkou Changan. Tento model zaujal již při loňské premiéře na pekingském autosalonu a nyní, po několika úpravách, míří na evropský trh.

    Co je Mazda 6e?

    Mazda 6e je zcela odlišná od modelu MX-30. Nevyužívá výhradně vlastní vývojové zdroje Mazdy, ale staví na technologiích společnosti Changan. Důvod spolupráce vysvětlil Uwe Mandal, manažer výzkumu a komunikace technologií Mazda Europe. „Pokročilé technologie, bateriové systémy, stejně jako suroviny a kapacity jsou soustředěny v Číně,“ říká. „Pro nás byla spolupráce s Changanem výhodná.“

    Mazda se přitom zaměřila na to, aby 6e stále působila jako autentická Mazda, přestože využívá cizí techniku: „Když se na ni podíváte, uvidíte, že skutečně nese DNA Mazdy, ten charakteristický styl, který přinášíme s našimi vlastními modely,“ dodává Mandal.

    Design

    Naživo je Mazda 6e stejně atraktivní jako ostatní modely značky. Spojuje propracované detaily, elegantní křivky a dynamické prolisy. Připomíná styl SUV CX-30, ale na delší, elegantnější karoserii sedanu. Výrazná zadní světla odkazují na tradiční design Mazdy. Zavazadlový prostor činí 330 litrů, po sklopení sedadel se zvětší na 1074 litrů. Hatchbacková koncepce byla zvolena kvůli lepšímu využití vnitřního prostoru a praktičnosti.

    Automobilka se rozhodla pro některé neobvyklé prvky designu. Například na zádi místo tradičního loga najdeme jednoduchý nápis, protože současné logo Mazdy nemá podle firmy dostatečnou rozpoznatelnost mezi zákazníky. Oproti čínskému modelu EZ-6 přišla 6e o kompletně podsvícenou masku chladiče, nyní svítí jen její rámeček, a pohybuje se při nabíjení.

    Technika a jízdní vlastnosti

    K dispozici budou dvě verze. Základní s 68,8 kWh baterií a silnější s 80 kWh baterií. Menší baterie poskytne dojezd 480 km a pohání ji 190kW (255k) elektromotor s točivým momentem 320 Nm, zrychlení na 100 km/h trvá 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 175 km/h. Rychlonabíjení z 10 na 80 % trvá pouhých 22 minut. Silnější verze s 80 kWh baterií nabídne dojezd 552 km, 180kW (241k) motor a stejných 320 Nm. 

    Mazda zdůrazňuje, že 6e není změnou strategie, ale logickým doplňkem nabídky. „MX-30 byla koncipována jako druhé auto do domácnosti, primárně na každodenní cesty. 6e má být plnohodnotným rodinným autem, které zvládne i dlouhé cesty,“ vysvětluje Mandal pro CAR Magazine.

    Verdikt 

    Mazda 6e je již ve výrobě a na evropský trh dorazí v létě 2025. Výrobci očekávají zájem jak od stávajících majitelů modelu 6, tak od zákazníků hledajících kvalitní bezemisní řešení.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama