Více
    13.4 C
    Czech
    Sobota 1. listopadu 2025

    Nissan Elgrand se po 15 letech dočkal nové generace

    Po dlouhých patnácti letech se Nissan konečně odhodlal k zásadní změně. Jeho ikonický minivan Elgrand, který se na japonských silnicích stal synonymem rodinného komfortu, přichází v úplně nové generaci. Model, jenž se naposledy výrazně modernizoval před více než dekádou, se nyní představuje jako zcela nový vůz, a to technicky i designově.

    Ram vstoupí do světa SUV. První model dorazí v roce 2028

    Značka Ram, která se dosud soustředila výhradně na pickupy a užitkové vozy, se chystá na zásadní rozšíření svého portfolia. Generální ředitel koncernu Stellantis Antonio Filosa oznámil investorům, že Ram uvede svůj vůbec první SUV model v roce 2028. fanoušci mohou jásat. Tohle bude stát za to. 

    KTM X-BOW RR. Lehká kára na okruh

    KTM je firma, která se nesmazatelně zapsala do povědomí veřejnosti hlavně díky motocyklům. Auta ale umí vyrobit také. KTM X-BOW RR je ovšem velice specifický kousek, který byl zhmotněn proto, aby lámal rekordy na závodní trati. Na první pohled nenápadný motor dokáže rozhýbat těchto cca 800 kg doslova neskutečným způsobem. Značka KTM se opět předvedla. 

    Reklama

    Společnost KTM se před lety rozhodla, že se pustí do výroby závodní mašiny, která dostane 4 kola, karbon do všech prvků a pořádnou porci koní. Výsledkem měl být dravec, která dokáže pokořit rekordy a zprostředkovat jezdci maximální zážitky. Nutno konstatovat, že se mise zdařila. KTM X-BOW RR doslova bere dech. Dvě místa v kabině se ovšem málokdy zaplní obě. Více než design je totiž u tohoto modelu důležitá hmotnost. Ta dosahuje hodnoty 810 kg a každá jednotka navíc je znát. Pojďme se podívat, jak si KTM poradila s nemožným.

    Design 

    Výkon je důležitá věc, bez agresivního vzhledu se ovšem jedná o neúplnost. Na první pohled je jasné, jaký materiál se ujal iniciativy. Nízké hmotnosti se dosáhlo převážně karbonem. Dalším faktorem, který nám zajistí vítězství na trati, je aerodynamika. Přední část modelu KTM X-BOW RR funguje jako jeden veliký průduch, který odvádí vzduch pryč po předních kolech. Okamžitě nás zároveň upoutají přední tlumiče. I tento atypický detail dělá své.  

    Kola se obula do pneumatik Michelin Slicks. Ikonické závodní gumy se neztratí, navíc tvoří perfektní vizuální dojem. Přední průměr kol se posunul na 17 palců, zadní pak na palců 18. Kabina v sobě ukrývá dvě místa k sezení a hodně karbonu. Krátká řadící páka je stejně funkční a krásná, jako tyč ruční brzdy. Drifty nebudou dělat modelu KTM X-BOW RR problém. Posledním doplňkem je volant. Multifunkční přístroj s mnoha tlačítky. 

    Motor a specifikace 

    Konečně srdce tohoto stroje. Dvoulitrový benzínový motor dá podle firmy dohromady 360 koní výkonu a 420 Nm točivého momentu. To jsou v situaci, kdy letíme v 810 kg poměrně odvážná čísla. Brzdy značky Brembo zajišťují brzdnou dráhu 32,9 m z rychlosti 100 km/h na 0. 

    Verdikt 

    KTM ví, co dělá. Povedlo se jí stvořit stroj, který má opravdový potenciál bořit rekordy. Mnoho věcí je otázkou výzkumu firmy, my ale víme, že s tímhle vozítkem se bude okruh trestat přímo ukázkově. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Škoda vrací do hry legendu 1000 MBX

    Kupé 1000 MBX patří mezi nejvzácnější škodovky historie. Nyní se dočkalo moderního pojetí. Designéři z Mladé Boleslavi oživili ducha šedesátých let v duchu filozofie Modern Solid. Vznikl koncept, který kombinuje nostalgii s praktičností a novými technologiemi.

    Nissan Elgrand se po 15 letech dočkal nové generace

    Po dlouhých patnácti letech se Nissan konečně odhodlal k zásadní změně. Jeho ikonický minivan Elgrand, který se na japonských silnicích stal synonymem rodinného komfortu, přichází v úplně nové generaci. Model, jenž se naposledy výrazně modernizoval před více než dekádou, se nyní představuje jako zcela nový vůz, a to technicky i designově.

    Ram vstoupí do světa SUV. První model dorazí v roce 2028

    Značka Ram, která se dosud soustředila výhradně na pickupy a užitkové vozy, se chystá na zásadní rozšíření svého portfolia. Generální ředitel koncernu Stellantis Antonio Filosa oznámil investorům, že Ram uvede svůj vůbec první SUV model v roce 2028. fanoušci mohou jásat. Tohle bude stát za to. 

    Kia Telluride 2027 je SUV, které bude chtít každý 

    Kia zveřejnila nové snímky varianty X-Pro, zaměřené na off-roadové nadšence. Masivní karoserie s hranatými liniemi, vertikálně orientované světlomety a výrazná maska s velkým logem Kia dávají jasně najevo, že Telluride chce působit sebevědoměji než kdy dřív. Na dveřích řidiče se objevují souřadnice města Telluride v Coloradu. Odtud přichází inspirace pro název modelu.

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Škoda vrací do hry legendu 1000 MBX

    Kupé 1000 MBX patří mezi nejvzácnější škodovky historie. Nyní se dočkalo moderního pojetí. Designéři z Mladé Boleslavi oživili ducha šedesátých let v duchu filozofie Modern Solid. Vznikl koncept, který kombinuje nostalgii s praktičností a novými technologiemi.

    Nissan Elgrand se po 15 letech dočkal nové generace

    Po dlouhých patnácti letech se Nissan konečně odhodlal k zásadní změně. Jeho ikonický minivan Elgrand, který se na japonských silnicích stal synonymem rodinného komfortu, přichází v úplně nové generaci. Model, jenž se naposledy výrazně modernizoval před více než dekádou, se nyní představuje jako zcela nový vůz, a to technicky i designově.

    Ram vstoupí do světa SUV. První model dorazí v roce 2028

    Značka Ram, která se dosud soustředila výhradně na pickupy a užitkové vozy, se chystá na zásadní rozšíření svého portfolia. Generální ředitel koncernu Stellantis Antonio Filosa oznámil investorům, že Ram uvede svůj vůbec první SUV model v roce 2028. fanoušci mohou jásat. Tohle bude stát za to. 

    Kia Telluride 2027 je SUV, které bude chtít každý 

    Kia zveřejnila nové snímky varianty X-Pro, zaměřené na off-roadové nadšence. Masivní karoserie s hranatými liniemi, vertikálně orientované světlomety a výrazná maska s velkým logem Kia dávají jasně najevo, že Telluride chce působit sebevědoměji než kdy dřív. Na dveřích řidiče se objevují souřadnice města Telluride v Coloradu. Odtud přichází inspirace pro název modelu.

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama