Více
    6.5 C
    Czech
    Úterý 28. října 2025

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Reklama

    Virtuální Ferrari jen pro vyvolené

    F76 není koncept pro autosalon ani prototyp z maranellské továrny. Je to čistě digitální vůz, vytvořený výhradně pro členy prestižního programu Ferrari Hyperclub. Ti poslední tři roky dostávali možnost „navrhovat“ své vlastní virtuální Ferrari, s vědomím, že se nikdy nepodívá na silnici.

    Ferrari popisuje F76 jako „první vůz vytvořený výhradně pro digitální svět ve formě NFT“. Podobný projekt ale představila už před čtyřmi lety značka Alpine s konceptem GTA, takže prvenství je sporné. Každopádně F76 má sloužit jako ukázka designového směru, kterým se italská automobilka vydá v příštích letech.

    Design jako manifest budoucnosti

    Na návrhu se podílelo Ferrari Styling Centre pod vedením Flavia Manzoniho, a podle automobilky jde o „designový manifest“. F76 naznačuje, jak by mohly vypadat příští generace vozů Ferrari – s ještě odvážnějšími tvary, agresivnější aerodynamikou a futuristickými proporcemi.

    Extrémně nízká silueta, ostré linie a dvojitý kokpit – každý s vlastním volantem a pedály – působí jako auto z jiného století. Zajímavý detail představují výklopné světlomety, nostalgické mrknutí směrem k ikonám 80. let, jako byla 512 BB nebo Testarossa.

    Ačkoli jde o čistě digitální model, Ferrari překvapivě tvrdí, že F76 má spalovací motor. V době, kdy většina konceptů míří k elektromobilitě, zůstává Maranello věrné svým dvanáctiválcovým kořenům. Zadní část karoserie s trojúhelníkovými výdechy dokonce skrývá klasickou výfukovou koncovku.

    Pocta minulosti, pohled do budoucnosti

    Název F76 není náhodný – odkazuje na 76 let od prvního vítězství Ferrari v Le Mans (1949), kdy Luigi Chinetti a Lord Selsdon ovládli závod s vozem Ferrari 166 MM. F76 tak spojuje minulost značky s jejím digitálním experimentem.

    Ferrari už má s virtuálními projekty zkušenost – před třemi lety představilo Vision Gran Turismo pro herní sérii Gran Turismo. NFT model však vyvolal smíšené reakce: pro jedny je to odvážný krok do digitálního světa, pro jiné důkaz, že značka až příliš mění svůj vizuální jazyk.

    Verdikt 

    Ať už je pravda jakákoli, Ferrari F76 ukazuje, že budoucnost značky bude ještě radikálnější, než si dokážeme představit, a že i virtuální supersport může mít místo v dějinách automobilového designu.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.

    Toyota Corolla Cross Nasu Edition. Hybrid do divočiny i na parádu

    Toyota představila odvážný koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, který debutuje na letošním veletrhu SEMA 2025 v Las Vegas. Malé SUV dostalo výrazný designový kabát, vyšší podvozek a celou řadu úprav, díky nimž je připravené nejen zaujmout pohledem, ale i zvládnout pořádné dobrodružství mimo silnici.

    Yamaha NMAX 125 potvrdila, že chytrý skútr může být i zábavný

    Yamaha NMAX 125 v roce 2025 změnila hru. Z praktického městského skútru se stal vyspělý a sportovně laděný stroj. Nabídl výkon, styl i technologie, které dřív patřily jen do vyšších tříd.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.

    Toyota Corolla Cross Nasu Edition. Hybrid do divočiny i na parádu

    Toyota představila odvážný koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, který debutuje na letošním veletrhu SEMA 2025 v Las Vegas. Malé SUV dostalo výrazný designový kabát, vyšší podvozek a celou řadu úprav, díky nimž je připravené nejen zaujmout pohledem, ale i zvládnout pořádné dobrodružství mimo silnici.

    Yamaha NMAX 125 potvrdila, že chytrý skútr může být i zábavný

    Yamaha NMAX 125 v roce 2025 změnila hru. Z praktického městského skútru se stal vyspělý a sportovně laděný stroj. Nabídl výkon, styl i technologie, které dřív patřily jen do vyšších tříd.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama