Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.
Na výběr je buď dvoulitrový turbodiesel se 204 koňmi, nebo benzinový šestiválec se 367 koňmi. Oba motory doplňuje automatická převodovka, pohon všech kol quattro a integrovaný elektromotor. Ten pomáhá při rozjezdech, brzdění i pomalém popojíždění. Auto díky tomu reaguje rychleji a šetří palivo.
Komfort bez kompromisů
Audi nabízí ve standardu vzduchové odpružení, Matrix LED světlomety a high-endový audiosystém Bang & Olufsen. Adaptivní tlumiče pohlcují nerovnosti i na 21palcových kolech a přispívají k výjimečně klidné jízdě. Zadní kola se v nízké rychlosti natáčejí opačně, což snižuje průměr otáčení až o jeden metr. Ve vyšší rychlosti zlepšují stabilitu natáčením ve směru jízdy.
Interiér působí vzdušně a technicky. Dominují mu propojené displeje s možností dotykové obrazovky pro spolujezdce. Ergonomii vylepšuje multifunkční volant a čtyřzónová klimatizace. Zadní cestující mají dostatek prostoru. Kufru oproti minulé generaci klesl z 565 na 503 litrů.
MHEV plus šetří palivo i nervy
Mild-hybridní systém přináší dodatečný výkon až 18 kW a 230 Nm točivého momentu. Dokáže vůz rozjet, rekuperovat až 25 kW nebo udržovat rychlost bez zapnutého spalovacího motoru. Výsledkem je nejen nižší spotřeba, ale i vyšší plynulost.
Audi A6 Avant s dvoulitrovým TDI začíná na částce 1 716 900 korun. Silnější benzinový šestiválec stojí o 230 tisíc víc. Na příchod šestiválcového dieselu si čeští zákazníci ještě chvíli počkají. Zatím si musí vystačit s dynamikou a komfortem, který je v této třídě těžké překonat.