Více
    19.2 C
    Czech
    Úterý 30. dubna 2024

    Pokud má někdo oblibu v ladných liniích a zároveň chce reprezentovat, Arteon nezklame

    Filosofie byla kdysi jasná. Chytré hlavy se v Německu sešly u jednoho stolu a z nuly vybudovaly myšlenku o lidových vozech, které budou brázdit jejich zem. Postupně se před zraky zákazníků budovala značka VW, která má již dnes světový ohlas. Arteon už ale definitivně opustil rodinnou myšlenku. Stoupla míra luxusu stejně jako cena.

    Pokud má někdo slabost pro německou značku VW, ale zároveň má větší kapitál, který chce investovat, Arteon je sportovní limuzína ušitá přímo na míru takové poptávce. Pokud má někdo oblibu v ladných liniích a zároveň chce reprezentovat, Arteon nezklame. Jeho nezaměnitelný vzhled se nám vryje do rohovek hned na první pohled. Přijel šéf.

    Opravdu ho nezaměníme?

    Arteon je unikát od VW. Jakkoli se může podobat klasickému sedanu, jednoduše má prvky, které říkají: „Jsem Arteon, ani nemysli na nic jiného!“ Předek je daleko naštvanější, což je věc, kterou přejímá stále více automobilek. Asi prodává hlavně strach, kdo ví. Je ale pravdou, že přední maska se prostě úžasně povedla. LED světla jakoby se vpíjela do grilu, kterému vévodí lesklý a masivní znak VW. Velký plus pro výrobce.

    Tahle limuzína je na rozdíl od jiných modelů daleko více vyvážená. Zadek není tak vysoko a předek tím pádem nepůsobí utlačeně. Všechny prvky jsou si rovny a jsou stejně majestátně masivní. Přes panoramatickou střechu, která je samozřejmostí, se dostaneme do zadní části, kde začíná opravdová zábava. Hlavní kredit musí dostat výfuky, které svým vzhledem dodávají převážně na sportovnosti. Auto si prostě nespleteme.

    Uvnitř jako na návštěvě

    Interiér dostojí slovu luxus. Kombinace kůže a tvrzených materiálů působí chladně a trochu až sterilně. Nicméně to je to, co dělá takovéto vozy nevšedními. Vnitřek nás musí bavit a stále musí být na co se koukat. Arteon si pohrává s liniemi, které tvoří ten nejhlavnější prvek. Stejně jako světla padla do grilu, tak palubní deska zapadá do celé této myšlenky naprosto dokonale. Tohle je auto, kde je i klika na dveřích sexy.

    Výkon je vskutku nezanedbatelný

    Elegance. První varianta, která nás vyjde na 1 milion a nějaké ty drobné. Narvat si pod kapotu můžeme benzín, naftu, nebo verzi Plug-in hybrid. Výkon se tak pohybuje od 110 do 206 kW. To je poměrně slušná nabídka. Převodovka v manuálu i v automatu, výběr je na nás.

    R-Line není cenově až tak vzdálená od předešlé verze, jen o pár tisíc korun. Jde prakticky o totožné auto, ovšem s pár sportovními prvky navíc. Kdo si nezakládá na brutálním výkonu, ale chce vypadat jako závodník, R-Line čeká.

    Verze R. 1,6 milionu korun. Pohon pouze v benzínu s automatickou převodovkou. Výkon šílených 235kW (320 koní). Dekor Black Carbon, tmavá okna, kola 18 palců z lehké slitiny. Tohle je vrze pro lidi, kteří mají rádi zážitky.

    Co dodat závěrem. Arteon je kus umění, za který si sice připlatíme, není to lidový vůz, ale je neskutečně krásný. Jednoduše řečeno, nesmrtelné auto.

    Sledujte nás na sítích

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni.