1 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
KiaKia EV6 ohromuje znalce i veřejnost. Vyniká dojezdem, sílou a vzhledem

Kia EV6 ohromuje znalce i veřejnost. Vyniká dojezdem, sílou a vzhledem

Reklama

Jihokorejská automobilka Kia v minulosti nepatřila mezi zrovna věhlasné značky. S příchodem elektromobilů se ale tahle vizitka razantně mění. Kia představila světu několik oblíbených modelů a tím dalším by se mohl stát i vůz s názvem EV6. Čím poutá pozornost?

Kia neponechala nic náhodě. Marketingově výrobci podchytili přesně to, co je nejdůležitější. Nezapomeňme, že je plno lidí skeptických vůči elektřině, jako pohonu budoucnosti. Přestože je jasné, že se této alternativě nevyhneme, povědomí o užitečnosti není tak veliké, jak by si zasloužilo. Kia představuje svůj produkt jako součást našich smyslů. EV6 je v její režii auto, které inspiruje a nechává nás prožívat jízdu tak, jako jsme nikdy jindy nečinili.

V Koreji se snaží usnadnit vlastnictví elektromobilů pro Evropu, jak jen to je možné. Pomocí aplikace v telefonu vyhledáme nejbližší dobíjecí stanice a zároveň zaplatíme takřka rychlostí blesku. Stejně jako například Škoda, i Kia nabízí možnost zakoupení si auta v balíčku, který obsahuje i vybudování soukromé dobíjecí stanice u nás doma. Je to asi ten nejšetrnější způsob pro naši peněženku.

Design prodává

Jak víme například u jídla, jíme hlavně očima. Proto Kia navrhla EV6 tak, aby se do ladných křivek zamiloval opravdu každý. Crossover působí nadmíru futuristicky a zároveň jako starý kamarád, se kterým se neradi loučíme. Výrobci se zaměřili hlavně na detaily a to jak venku, tak uvnitř. Například inovativní výsuvné kliky dodávají celému exteriéru opravdový nádech tajemna a modernosti.

Kabina nemůže působit čistěji jednodušeji. Jediné, co opravdu nabourává pocit jednotvárnosti je tlačítku výstražných světel. Celý prostor je vyroben z materiálů šetrných k prostředí. Jednoduchý volant s pár tlačítky, ale pak už vše ovládáme dotykově na veliké obrazovce.

Kia na třetí

 Na výběr máme ze 3 verzí. V té první najdeme sadu akumulátorů s kapacitou 77,4 kWh, pohon na zadní, výkon 229 koní a dojezd 528km. Z 10% na 80% máme navíc nabito za 18 minut. To je hodně slušné. Zaplatíme za ni 1 280 980 Kč.

Druhá verze disponuje silnějším výkonem. Přestože jsou specifikace těchto dvou verzí takřka stejné, tato druhá má 325 koní a z 0 na 100 to zajede za 5,2s. Dojede sice o 22 km méně, ale to není opravdu žádný problém. Cena se vyšplhala na 1 481 980 Kč.

Třetí, nejslabší verze, disponuje sadou akumulátorů s kapacitou 55 kWh, a tudíž dojede pouze 394 km. Nicméně, stále se jedná o slušný výkon. Konkrétně 170 koní. Je navíc o 100 000 levnější než první verze.

Co dodat?

Kia se zase jednou předvedla. Nejde sice o nejlevnější kousky na trhu, ale jde rozhodně o jedny z nejzajímavějších. Jestli se někudy bude elektromobilový průmysl ubírat, směr bude udávat Kia.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama