-2.7 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
ElektroŽihadlo z Chorvatska. Elektrický hypersport Rimac Nevera umí stovku pod dvě vteřiny

Žihadlo z Chorvatska. Elektrický hypersport Rimac Nevera umí stovku pod dvě vteřiny

Reklama

Chorvatská automobilka Rimac se zase vytáhla. Odhalila elektrický hypersport s označením Nevera, jehož charakteristiky jsou neuvěřitelné. Elektromotory generují výkon 1914 koní, díky kterému zrychlíte z nuly na stovku za 1,85 vteřiny. Maximální rychlost je uváděna 258 mil/hod, což je těžko představitelných 415 km/hod.

Do automobilky nalilo desítky milionů eur Porsche, čímž zvýšilo svůj podíl ve firmě téměř na čtvrtinu. A jak je vidět, už to nese své ovoce. Kromě toho, že jsou podle dostupných informací v plánu „velké věci“, tak už nyní byl odhalen nástupce modelu Concept One – Rimac Nevera.

Energie je akumulována v baterii o kapacitě 120kWh a při jízdě pohání auto čtyři elektromotory. Jeden elektromotor pro každé kolo. V předchozích modelech platilo, že když jste tomuto hypersportu více „šlapali na krk“, docházelo k nadměrnému zahřívání baterií. To je nyní zlepšeno, neboť se za poslední tři roky výrazně zlepšil systém kapalinového chlazení akumulátoru. To v praxi znamená, že tohle žihadlo budete moci „ždímat“ o dost déle, než si baterie začnou stěžovat.

Kdo by se v tomhle „ďáblovi“ nechtěl projet…

Firma samozřejmě připravila i epické video, které nenechá člověka chladným a alespoň na vteřinu vás donutí se zasnít, jaké by to asi bylo, kdybyste seděli za volantem.

„Něco přichází. Ty to cítíš. Bouře. Lidé ji říkají Nevera. Ale tahle bouře není pro každého,“ provází temný hlas video, ve kterém se střídají záběry na vůz, na bouři, silný vítr i rozbouřené moře, kde vlny bičují skalnaté útesy.

Vyrobeno bude 150 kusů. Při koupi vytáhnete z peněženky 51 milionů

Asi vás nepřekvapí, že všechny díly jsou jedinečné a vyvinuté přímo pro Neveru. Karbonová kostra se pyšní parádní vahou lehce přesahující 200 kilogramů. Baterie by měla vydržet na ujetí 550 kilometrů, ale když budete držet plynový pedál na podlaze, je jasné, že tento údaj bude výrazně nižší. Plány firmy momentálně mluví o tom, že Nevery by mělo být vyrobeno maximálně 150 kusů, přičemž web www.theverge.com uvádí, že cena vozu bude 2,4 milionu dolarů. V přepočtu nějakých 51 milionů korun.

Mraky systémů, které zajistí vaše bezpečí. Přes 100 výpočtů za vteřinu

Když máte pod kapotou takovou ohromnou sílu, je potřeba jí umět ovládat a krotit. Proto automobilka vyvinula nový systém kontroly točivého momentu všech kol, který v zásadě funguje jako elektronický systém stability a systém kontroly trakce. Software může provést více než 100 výpočtů za sekundu, aby přizpůsobil úroveň točivého momentu požadovanému stylu jízdy při zachování maximální bezpečnosti. Rimac se v tiskové zprávě také věnuje brzdění. Systém je nastaven tak, aby byl schopen dynamicky upravovat rovnováhu brzdné síly mezi brzdami na kolech a rekuperačním brzděním umožněným elektromotory.

Mimo to je zde funkce „AI driving coach“, která využívá 12 ultrazvukových a 6 radarových senzorů a k tomu 13 kamer. Data z těchto přístrojů poskytují „návod“, kdy brzdit, kam zabočit nebo kdy zrychlit při výjezdu ze zatáčky.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama