Více
    16.7 C
    Czech
    Neděle 5. května 2024

    Zavíráme krám! Mondeo po 29 letech končí. Není o něj zájem, zní z Fordu

    Zvěsti o konci ikonického Fordu Mondeo se začaly rojit už před několika lety. Až teď ale americká automobilka veškeré spekulace potvrdila. Přesně za rok vyjede Mondeo z výrobní linky naposledy. Od března 2022 pak skončí nadobro. S přímým nástupcem se nepočítá.

    Slavný model značky Ford zahájil expanzi na světové trhy s automobily už v roce 1993. Název Mondeo odkazuje na latinské slovo mundus, které se využívá pro označení „světa“. Což je celkem příhodné vzhledem k faktu, že si Mondeo skutečně oblíbila celá planeta.

    Zájem ale postupně uvadá. A právě toho si všimlo i vedení Fordu. Preference zákazníků se začínají soustředit na SUV a crossovery, poptávka po klasickém liftbacku nebo sedanu se tak rapidně snižuje. Výsledek? Nové Mondeo od března 2022 nekoupíte.

    Tedy alespoň v Evropě a Severní Americe. Čínská verze prošla vloni modernizací a stále se ještě vyrábí. Bát se prý nemusí ani kolegové – MPV Galaxy a S-Max. I přes to, že zájem po velkých autech stále klesá, s výrobou těchto dvou Ford počítá. A dokonce jim dal i hybridní motor.

    Mondeo už má své roky slávy definitivně za sebou. S příchodem aut na elektrické a alternativní pohony ztrácí ikona na světovém trhu místo. Podle Fordu se zájem o model propadl od roku 2000 až o „hrozivých“ 80 procent.

    Nástupce? Zahalen tajemstvím

    Prakticky ihned po oznámení ukončení výrobní linky se začalo skloňovat jméno nástupce. To ale oficiálně ještě neexistuje. V automobilových kruzích se ale o tzv. novém Mondeu mluví. Má jím být elektrické kupé-SUV.

    Takže všechno, co teď moderní trh s vozidly vyžaduje. Samotný Ford se ještě k ničemu nevyjádřil, je ale pravdou, že zamaskované auto už několikrát šťastlivci na silnicích nachytali. Mělo by jezdit na platformě Kugy a dokonce se jmenovat Mondeo Evo.

    Rozřešení může přinést asi jen samotný Ford, jedno je ale po včerejšku jasné. Kdo si chce koupit nové Mondeo, měl by si pospíšit. Možnost totiž dostane jen do března roku 2022. Pak už auto navždy z arsenálu Fordu zmizí.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.