Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.
Zvenku Pathfinder nepůsobí jako úplně nový model, spíše jako vůz, který prošel citlivým faceliftem. Nejvíce upoutá přepracovaná maska chladiče, která opustila dřívější chromovaný U-profil a nově se více podobá aktuální Sentře. Pod světlomety se objevily svislé ventilační otvory, které opticky rozšířily příď, a přepracovaný nárazník přidal celému vozu čistější, uhlazenější vzhled.
Všechna loga nyní nabízí saténovou povrchovou úpravu a nabídku laků rozšiřuje nový odstín Baltic Teal. Vyšší výbavy SL a Platinum mají nově černé střešní ližiny, a druhá jmenovaná navíc dostala také nový design 20palcových kol.
Kabinu bychom nepoznali
Interiér se dočkal zásadně větší změny než samotná karoserie. Nissan vybavil Pathfinder zcela novým středovým displejem o velikosti 12,3 palce, který nahradil dřívější osmipalcovou obrazovku. Infotainment konečně podporuje bezdrátové Apple CarPlay i Android Auto a u výbav SL a Platinum doplňuje digitální přístrojový panel stejné velikosti.
Ačkoli velký displej zabral více prostoru než dříve, Nissan zachoval fyzický ovladač hlasitosti i tlačítka ladění stanic, která se přesunula níže mezi ventilace. Celkové působení kabiny doplňuje nápis „Pathfinder“ na dekorativní liště, zatímco nejvyšší výbava Platinum vsadila na nové čalounění s výraznějším prošíváním a elegantní dřevěné dekory.
Technologie
Moderní výbava rozhodně nezarmoutí. Standardní sada kamer u verzí Rock Creek, SL a Platinum nově nabízí i 180stupňový přední pohled a funkci „průhledné kapoty“, která řidiči umožní vidět virtuálně skrz přední část vozu. Tento pohled výrazně pomáhá při parkování, najíždění do myčky i pomalém manévrování v nerovném terénu, kde je třeba přesně vědět, kam míří přední kola.
Motorizace
Pod kapotou bohužel změny nenajdeme. Pathfinder zůstal věrný atmosférickému šestiválci o objemu 3,5 litru, který poskytuje 284 koní a 351 Nm a je spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou. Pohon všech kol je dostupný napříč celou modelovou řadou, povinný je pouze u verze Rock Creek, která navíc stále nabízí lehce zvýšený výkon.
Verdikt
Ačkoli Nissan neprovedl radikální změny, model 2026 působí vyspěleji a lépe odpovídá očekáváním dnešních zákazníků. Zaměřil se na technologie, praktičnost a komfort, tedy přesně na oblasti, které rodinné SUV této velikosti definuje.

