Po dlouhých patnácti letech se Nissan konečně odhodlal k zásadní změně. Jeho ikonický minivan Elgrand, který se na japonských silnicích stal synonymem rodinného komfortu, přichází v úplně nové generaci. Model, jenž se naposledy výrazně modernizoval před více než dekádou, se nyní představuje jako zcela nový vůz, a to technicky i designově.
Nissan momentálně prochází rozsáhlou restrukturalizací. Na pořadu je propouští až 20 000 zaměstnanců, uzavírá sedm továren a dvě designová centra. Přesto automobilka nevzdává vývoj nových produktů. Po nedávno představených modelech Leaf, Sentra, Micra a plug-in hybridním pickupu Frontier pro Čínu přichází také zcela nový Elgrand, který se poprvé ukázal na Japan Mobility Show.
Důležitý krok vpřed
Novinka vychází z dříve představeného Hyper Tourer Conceptu, a i když si zachovává typicky hranatý tvar karoserie, působí mnohem futurističtěji než kdy dřív. Vůz dostal celoplošné LED světelné lišty vpředu i vzadu, pixelové detaily a elegantní minimalistické linie. Mnozí komentátoři dokonce přirovnávají jeho vzhled k designovému jazyku značky Hyundai Ioniq.
Elgrand se tak staví po bok dalších luxusních minivanů, jako jsou Toyota Alphard/Vellfire, Hyundai Staria nebo prémiové modely Volvo EM90 a Buick GL8. Trend je zřejmý. Zatímco klasické sedany ztrácejí pozice, luxusní rodinné MPV se v Asii stávají symbolem prestiže a pohodlí.
Luxusní interiér a technologie nové generace
Uvnitř nový Elgrand působí jako pojízdný salonek. Nissan vsadil na kombinaci kvalitní kůže, dřevěných dekorů a špičkové technologie. Kabinu ozvučuje neuvěřitelných 22 reproduktorů Bose, přičemž některé jsou integrované přímo do opěrek hlavy předních sedadel.
All-New 2026 Nissan Elgrand is a Tech-Loaded "Private Lounge" on Wheels.
— Autobics (@autobics) October 31, 2025
Know More: https://t.co/kkHGDIKQDt#Autobics #NissanElgrand #Nissan #LuxuryCars
Před řidičem se rozprostírají dva 14,3palcové displeje, které však naštěstí nenahradily všechna fyzická tlačítka. Nissan ponechal klasické ovladače pro nejdůležitější funkce, včetně tlačítka pro aktivaci 360° kamerového systému.
e-Power a pohon všech kol
Pod kapotou se odehrála revoluce. Čtvrtá generace Elgrandu využívá třetí vývojovou fázi systému e-Power, kde spalovací motor neslouží k pohonu kol, ale funguje jako generátor elektřiny. Zde jde o přeplňovaný tříválec 1.5 turbo, který dosahuje účinnosti 42 %. Stejnou jednotku již využívá evropský Nissan Qashqai e-Power.
Na rozdíl od crossoverů však nový Elgrand přidává i zadní elektromotor, čímž vytváří systém e-4ORCE AWD. Nissan tvrdí, že vylepšený pohon všech kol přináší plynulejší akceleraci a menší náklony karoserie, což má minimalizovat nevolnost u cestujících.
Verdikt
Po 15 letech stagnace se Elgrand vrací jako moderní, elektrifikovaný a luxusní minivan, který ukazuje, že i rodinné auto může být technologicky pokročilé a vizuálně atraktivní.

