Toyota oživuje známé jméno PreRunner a znovu sází na jednoduchý recept: nabídnout drsný off-roadový vzhled a výbavu, ale bez složitého pohonu všech kol – a za výrazně nižší cenu. Model Tacoma TRD PreRunner pro rok 2025 je návratem k filozofii, která slavila úspěch už koncem 90. let.
PreRunner se poprvé objevil v roce 1998 jako vyvýšená verze zadokolky a světlou výškou srovnatelnou s verzemi 4×4. Ačkoli chyběl pohon všech kol, nabízel diferenciál s uzávěrkou, upravený podvozek a terénní charakter – ovšem za tisíce dolarů méně. A přesně to nabízí i dnes.
A 4×2 in 4×4 Clothing: 2025 Toyota Tacoma TRD PreRunner Tested https://t.co/ez0nxSwBjx
— Car and Driver (@CARandDRIVER) May 15, 2025
Model 2025 vychází z výbavy TRD Off-Road, ale přichází v kompaktnějším a levnějším balení. PreRunner má stejně široký postoj, stejné blatníky i pneumatiky BFGoodrich Trail-Terrain (265/70 R17), ale zůstává věrný pohonu zadní nápravy. Na rozdíl od hlavní off-roadové verze má ale listová pera vzadu – stejně jako nižší modely SR a SR5.
Jízdní vlastnosti
Pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 2.4 Turbo, který je shodný s TRD Off-Road. Hybridní varianta zde ale k dispozici není – a upřímně, ani nechybí. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá PreRunner za 7,0 sekundy.
Nevýhodou je ovšem brzdění – z rychlosti 96 km/h potřebuje na zastavení 54 metrů, zatímco TRD Off-Road to zvládne za 52 metrů. Navíc zadní náprava s listovými pery při tvrdém brzdění výrazně „poskakuje“, což brzdný manévr doprovází menší dávkou stability. A komfort? No, odpovídá jednoduché konstrukci. Při přejezdu výmolů či nerovností zadní náprava nedokáže vše dokonale filtrovat – zvláště pokud jedou po překážce obě kola současně.
Interiér
Kabina PreRunneru připomíná přední polovinu Tacomy TRD Off-Road – látkové sedačky, 8palcový infotainment a žádné střešní okno. Zadní část kabiny (XtraCab) nenabízí sedadla ani dveře, ale místo toho několik úložných schránek – včetně skládací police po celé šířce kabiny.
Příplatkový balíček TRD PreRunner Upgrade (za cca 31 000 korun) přináší bezklíčový vstup, bezdrátové nabíjení, ovladač brzd pro přívěs a elektrochromatické zpětné zrcátko s HomeLinkem.
Verdikt
Toyota Tacoma PreRunner dává smysl zejména pro řidiče v teplejších oblastech, kde není potřeba pohon všech kol, ale požadavek na terénní styl a funkčnost zůstává. V Evropě, kde jsou preference jiné, půjde spíš o okrajovou záležitost, ale i tak má PreRunner co nabídnout – hlavně těm, kdo hledají cenově dostupný pracovní pickup s drsným vzhledem.