1 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
Ostatní2025 Ford Expedition Max je kolos pro rodinné výpravy

2025 Ford Expedition Max je kolos pro rodinné výpravy

Reklama

Nový Ford Expedition Max pro modelový rok 2025 je vše, jen ne městský vůz. S délkou přes 5,6 metru, šířkou téměř 2,1 metru a výškou 2 metry je to skutečný obr určený pro dálniční provoz – a zejména pro rodinné výlety, při kterých lidé naplno využijí jeho prostorný interiér, obří kufr a chytré technologie.

Pátá generace Ford Expedition přináší několik změn, ale filozofie zůstává stejná. Nabídnout co nejvíce prostoru a pohodlí. Max verze je oproti běžné prodloužena hlavně ve jménu zavazadlového prostoru – kabina samotná zůstává z větší části nezměněná. Na první pohled tak Ford Expedition Max zaostává za GMC Yukon XL v absolutních číslech, ale na sedadlech druhé a třetí řady to rozhodně není znát.

Ve druhé řadě je možné zvolit buď klasickou lavici 40/20/40 pro tři cestující, nebo pohodlnější kapitánská křesla (součást balíčku za 4215 dolarů u základní výbavy Active). Třetí řada sice není ideální pro dvoumetrové postavy, ale pocit stísněnosti tu nenajdete.

Prostor pro zavazadla je obrovský. 1020 litrů za třetí řadou, 2124 litrů za druhou a až 3484 litrů po sklopení všech sedadel. Oproti běžné verzi Expeditionu je to nárůst o desítky procent. 

Cena nemile překvapí 

Za příplatek přibližně 3000 dolarů oproti standardní verzi dostanou zájemci Max s cenovkou od 66 995 dolarů, tedy cca 1,5 milionu korun. To je o něco víc než u Jeepu Wagoneer L, ale znatelně méně než u GMC Yukon XL. Ve vrcholné výbavě King Ranch nebo Platinum ale cena může vystoupat až na hranici 95 000 dolarů, v přepočtu cca 2,13 milionu korun. 

Design 

Vzhled prošel modernizací. Před části dominuje přepracovaná maska chladiče a tenký LED pás, zadní dostala nová světla zasahující do boků a dvoudílné víko kufru, jehož spodní část může sloužit jako lavice nebo bezpečnostní zábrana.

Interiér se posunul více luxusním směrem. Před řidičem se rozprostírá 24palcový displej zasazený pod čelní sklo, doplněný o 13,2palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu. Ergonomie má pár slabších míst – například volič převodovky a ovládání jízdních režimů jsou umístěny dost neprakticky – ale celkový dojem je působivý. Posuvná středová konzole navíc nabízí chytré řešení úložného prostoru.

Motorizace 

Pod kapotou najdeme známý 3,5litrový šestiválec twin-turbo ve dvou výkonových variantách. Základní verze nabízí 400 koní a 650 Nm, silnější – dostupná právě v rámci balíčku Stealth – pak 440 koní a 691 Nm. To stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy.

Verdikt

Ford Expedition Max 2025 je ideální partner pro rodinné výlety napříč USA. Nabízí skvělé pohodlí, obrovský zavazadlový prostor, dostatek výkonu a moderní technologie. Do městské džungle se příliš nehodí, ale jakmile vyjedete na dálnici, jste doma.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama