Plně elektrický, stoprocentně nabitý, nulové limity, nulové emise. Seznamte se s tímhle zabijákem nejtěžších terénů. Hummer EV Pick-up. Ten spadá do GMC, což je divize mezinárodní korporace Generals Motors. Tenhle čtyři a půl tuny vážící drobek vás nikdy nenechá ve štychu a navíc vám nabídne pohodlí i skvělou zábavu.
Revoluční vůz GMC HUMMER EV byl navržen tak, aby zdolal téměř jakýkoli terén a z fleku překonal i jakoukoli překážku. Interiér je moderní, plný inovací a bez ohledu na to, jak drsné je venku prostředí, uvnitř tohohle kolosu se budete cítit jako v bavlnce a užijete si každý okamžik.
Řidič se může kochat barevným displejem s úhlopříčkou 12,3 palce, barevná dotyková obrazovka na středovám panelu má úhlopříčku ještě o něco větší (13,4 palce) a v menu najdete veškerá možná data, lze si pohrát s nastavením a pochopitelně si užít nějakou tu zábavu. Vše v pohodlném dosahu řidiče.
Web GM-Trucks.com uvádí, že váha 4,5 tuny (přesnejí 9046 liber) představuje plně vybavený vůz s kompletním offroad kitem a defacto počítá s každým šroubkem. Přestože tento Hummer spadá mezi těžké váhy, má nepřekonatelné super schopnosti. 1000 koňských sil, točivý moment 11500 Nm a zrychlení z nuly na stovku za 3 vteřiny. To vše navíc v balíčku s nulovými emisemi. Tenhle Pickup prostě přebije vaše očekávání, která nejspíš máte k elektrickému Hummerovi.
Těžké baterky, slušný dojezd
Nejspíš si říkáte, proč je GMC Hummer EV Pickup tak těžký. Odpověď je ve své podstatě velmi jednoduchá. Baterie. Jejich váha je děsivá, ale není se čemu divit. Když chcete velké elektrické auto s velkým výkonem a pořádným dojezdem, musíte být připraven na to, že budete potřebovat pořádnou zásobu energie. Data od GMC uvádějí, že baterie Ultium nabízí dojezd až dosah 350 mil, což je 560 kilometrů.
Ale i tyto vysoce pokročilé baterie jako GM Ultium jsou stále relativně těžké na jednotku energie. Takže se většina výrobců zaměřuje na to, aby dokázali zvýšit „hustotu energie“ a tím pádem snížit hmotnost. Jde ale o nemalé investice do vývoje nových řešení.
Každopádně si můžeme jen přát a doufat, že v budoucnu uvidíme působivé statistiky o tom, že kapacita baterií zůstává stejná, nebo v lepším případě ještě roste, zatímco váha bateriových článků bude klesat.