Nový Ford Expedition Max pro modelový rok 2025 je vše, jen ne městský vůz. S délkou přes 5,6 metru, šířkou téměř 2,1 metru a výškou 2 metry je to skutečný obr určený pro dálniční provoz – a zejména pro rodinné výlety, při kterých lidé naplno využijí jeho prostorný interiér, obří kufr a chytré technologie.
Pátá generace Ford Expedition přináší několik změn, ale filozofie zůstává stejná. Nabídnout co nejvíce prostoru a pohodlí. Max verze je oproti běžné prodloužena hlavně ve jménu zavazadlového prostoru – kabina samotná zůstává z větší části nezměněná. Na první pohled tak Ford Expedition Max zaostává za GMC Yukon XL v absolutních číslech, ale na sedadlech druhé a třetí řady to rozhodně není znát.
Family adventures just got an upgrade. The all-new 2025 Ford Expedition® offers spacious comfort and cutting-edge technology to make every family journey unforgettable. More tech, more features, more capability.
— Ford Motor Company (@Ford) October 4, 2024
More: https://t.co/aPuErYfk2I pic.twitter.com/L7XI8qPAf7
Ve druhé řadě je možné zvolit buď klasickou lavici 40/20/40 pro tři cestující, nebo pohodlnější kapitánská křesla (součást balíčku za 4215 dolarů u základní výbavy Active). Třetí řada sice není ideální pro dvoumetrové postavy, ale pocit stísněnosti tu nenajdete.
Prostor pro zavazadla je obrovský. 1020 litrů za třetí řadou, 2124 litrů za druhou a až 3484 litrů po sklopení všech sedadel. Oproti běžné verzi Expeditionu je to nárůst o desítky procent.
Cena nemile překvapí
Za příplatek přibližně 3000 dolarů oproti standardní verzi dostanou zájemci Max s cenovkou od 66 995 dolarů, tedy cca 1,5 milionu korun. To je o něco víc než u Jeepu Wagoneer L, ale znatelně méně než u GMC Yukon XL. Ve vrcholné výbavě King Ranch nebo Platinum ale cena může vystoupat až na hranici 95 000 dolarů, v přepočtu cca 2,13 milionu korun.
Design
Vzhled prošel modernizací. Před části dominuje přepracovaná maska chladiče a tenký LED pás, zadní dostala nová světla zasahující do boků a dvoudílné víko kufru, jehož spodní část může sloužit jako lavice nebo bezpečnostní zábrana.
Interiér se posunul více luxusním směrem. Před řidičem se rozprostírá 24palcový displej zasazený pod čelní sklo, doplněný o 13,2palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu. Ergonomie má pár slabších míst – například volič převodovky a ovládání jízdních režimů jsou umístěny dost neprakticky – ale celkový dojem je působivý. Posuvná středová konzole navíc nabízí chytré řešení úložného prostoru.
Motorizace
Pod kapotou najdeme známý 3,5litrový šestiválec twin-turbo ve dvou výkonových variantách. Základní verze nabízí 400 koní a 650 Nm, silnější – dostupná právě v rámci balíčku Stealth – pak 440 koní a 691 Nm. To stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy.
Verdikt
Ford Expedition Max 2025 je ideální partner pro rodinné výlety napříč USA. Nabízí skvělé pohodlí, obrovský zavazadlový prostor, dostatek výkonu a moderní technologie. Do městské džungle se příliš nehodí, ale jakmile vyjedete na dálnici, jste doma.