1.5 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
SupersportyViking v luxusním kabátu. Aston Martin Valhalla

Viking v luxusním kabátu. Aston Martin Valhalla

Reklama

Aston Martin se pyšní velkým množstvím sportovních vozů. Nejodvážnější z nich je pravděpodobně Valhalla, ojedinělý hybrid. Extrémně vyhlížející hyper automobil, na který se třese celý svět. Kombinovaný pohon umí vypustit neskutečně zuřivou bestii. Na rychlost 100 km/h se Valhalla dostane za úžasně krátkou dobu. 

Aston Martin tímto modelem odstartoval transformaci směrem dopředu. Automobilka je známá díky svému smyslu pro detail v oblasti luxusního designu a také díky neskutečně výkonným motorům. V současné době ale musí tvrdé spalování ustoupit pokroku a hybrid je ideálním kompromisem. Věc, na kterou Aston Martin nenechá dopustit, je dynamika. Jízda v tomto stroji dokáže, podle výrobců, probudit skutečné emoce. Na trh by se měl tento automobil dostat v roce 2023. 

Design 

Jasnou dominantou celé kapoty je příď. Automobilka využila kromě neskutečně nadčasových tvarů, také odkaz na minulost. Bavíme se o světlometech, které svým kulatým tvarem a lehce zvlněným podkladem připomínají sportovní automobily 70. let. Zde ovšem veškeré odkazy končí. Nárazník funguje jako jeden obří průduch pro hladší proudění vzduchu a podpora aerodynamiky. 

Po stranách se blýskají kola, která svým vcelku složitým provedením krásně vystihují podstatu sportovního modelu Valhalla. Přední disponují velikostí 20 palců, zadní 21 palců. Za předními koly ústí průduchy, které vyvádí vzduch předního nárazníku. Navíc z profilu oceníme pohled na nebývale povedenou práci s liniemi. Díky nim se automobilce podařilo zvýšit luxusnost vozu na maximum. Zadní část je výkladní skříní celé kapoty. Mohutný spoiler, nápis Aston Martin, brutální nárazník. 

Motorizace 

Pod kapotu se dostal osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon tohoto monstra se dostal na hodnotu 552 kW. Vzhledem k faktu, že se bavíme i hybridu, je jasné, že zde budeme muset najít i elektromotor. Konkrétně spalovací motor podporují elektromotory dva. Výsledný výkon se tedy vyšplhal na hodnotu 950 koňských sil. Zrychlení je skutečně brutální. Z 0 na 100 se Aston Martin Valhalla dostane za 2,5 s. 

Verdikt 

S konceptem modelu Valhalla jsme se mohli setkat už v roce 2019, toto je ovšem už finální verze. Automobilka sice nezveřejnila cenu, odhaduje se ovšem na 600 000 až 700 000 liber. V korunách se bavíme o částce 17,5 milionu až 20,5 milionu korun. Ať tak, nebo tak, jedná se o šílené množství peněz. Za tuto nádheru to ale stojí. Nemyslíte? 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama