1.3 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
ŠkodaŠkoda Kodiaq Sportline. Sportovní SUV s duší dobrodruha

Škoda Kodiaq Sportline. Sportovní SUV s duší dobrodruha

Reklama

Nový Kodiaq Sportline přináší do segmentu středně velkých SUV sportovní nádech a nejmodernější technologie. Škoda se opět trefila do černého a vytvořila vůz, který zaujme nejen svým vzhledem, ale také praktičností a výkonem. Lidé se na Sportline těšili převážně pro jeho výkon. Jsou tu ale i tací, kteří si přeci jen počkají na verzi RS. 

Cena se pochopitelně zvýšila oproti základní verzi. Ta startuje na částce 980 000 korun. Za verzi Sportline si tedy zaplatíme až 1,1 milionu korun. To je sice hodně, výbava je ovšem daleko více obsáhlejší. Připlácíme si především za sportovního ducha, a to jak na straně exteriéru, tak na straně interiéru. Pojďme se podívat, co si pro nás model Kodiaq Sportline připravil. 

Design 

Kodiaq Sportline je jednoduše nezaměnitelný. Jeho sportovní design je podtržen výraznou maskou chladiče, většími koly a dynamickými liniemi karoserie. Přesto si zachovává typické rysy značky Škoda, jako je například krystalický tvar světlometů. Nový Kodiaq se obecně hodně odlišil od svých předchůdců, Sportline jde ale ještě o kus dále. 

Interiér je kombinací sportovnosti a elegance. Sedadla krásně ladí k tmavé barvě kabiny. Nejvíce ale budou mít lidé radost z kapacity kufru. Ten jen sám o sobě nabízí objem až 910 litrů. Do Kodiaqu zkrátka dostaneme úplně všechno. 

Technologie

Kodiaq Sportline je nabitý nejmodernějšími technologiemi, které zvyšují komfort a bezpečnost jízdy. Asistované řízení, adaptivní tempomat, bezklíčové startování a mnoho dalších systémů dělají z jízdy zážitek. Infotainment s velkou dotykovou obrazovkou nabízí intuitivní ovládání a široké možnosti konektivity, včetně bezdrátového Apple CarPlay a Android Auto.

Motorizace 

Pod kapotou Kodiaq Sportline si každý najde to své. K dispozici je široká paleta motorů, od úsporných dieselů přes zážehové jednotky až po výkonné hybridy. Plug-in hybridní verze nabízí nejen sportovní výkon (150 kW a 250 Nm), ale také možnost čistě elektrické jízdy, což ocení zejména ti, kteří chtějí snížit své emise. Mild-hybrid zvládne 110 kW a 250 Nm. Na své si přijdou i milovníci dieselu. Klasický dvoulitr dá dohromady 110 kW a 360 Nm. 

Verdikt 

Škoda Kodiaq Sportline je více než jen dalším SUV na trhu. Je to auto, které kombinuje sportovní vzhled, výkonné motory, moderní technologie a praktickou stránku, což z něj činí ideálního společníka pro každodenní život.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama