1.7 C
Czech
Pondělí 15. prosince 2025
BMWSice drahé, ale dravé. Nové BMW M8, dynamická střela

Sice drahé, ale dravé. Nové BMW M8, dynamická střela

Reklama

BMW nemá cenu představovat. Tuzemský výrobce tolik populárních aut si pro nás připravil žhavou novinku, která už teď nenechá trh spát. M8 disponuje nemalým množstvím koní, a ještě vyšším krouticím momentem, než jsme byli doposud zvyklí. Tvar coupé propůjčuje tomuto modelu elegantní vzhled, který se mísí s agresivně sportovním vzezřením. Skvělá práce. 

Modelová řada 8 se těší po světě nevídané oblibě. Nesmí chybět v žádné pořádné garáži slavných celebrit. Modely M jsou představiteli té nejtvrdší a nejagresivnější filozofie značky BMW. Rychlost a výkon by mohly vydat za samostatnou kapitolu. Dynamika jízdy se stala synonymem zážitků a adrenalinu. Za volantem se zkrátka nudit nebudeme. Tím si můžeme být naprosto jistí. Asistenční systémy jsou samozřejmostí. Skvělé je ovšem to, že jdou vypnout. 

Design 

Nízké, sportovní. Žádný jiný faktor u modelu M8 nenajdeme. Výrobci se vynasnažili, aby byl první dojem z tohoto vozu nezapomenutelný a věřme tomu, že se jim to povedlo. Dosáhli svého cíle i volbou barvy. BMW nejvíce propaguje speciální lak Daytona Beach Blue. Svou jasností nás dokáže okamžitě uchvátit. Nemějme ale žádný strach. Pokud nejsme fanoušci modré, paleta je dostatečně široká. 

Předek auta je plně v režii ledvinek tolik typických pro BMW. U tohoto sportovního coupé se ale návrháři přidrželi staré klasiky. Bylo by přeci jen trochu bizarní, kdyby se na masce chladiče objevily ony pověstné „bobří zuby“, které se dostaly na většinu nových limuzín i SUV. Nárazník se vyznačuje dokonalou ostrostí a tím dává jasně najevo, o jaký typ závodníka tady půjde. 

Z boku oceníme vzhled kol. Jednoduchý hvězdicový tvar nechává plně vyniknout rudé brzdy. Velikost 20 palců je naprosto dostačující. Ovladatelnost je kupodivu skvělá. Zadní část se může pochlubit karbonovým nárazníkem s koncovkami výfuků. Společně s tenkým spoilerem je nám jasné jediné. Okruh dostane pořádně „nařezáno“. 

Interiér nás okouzlí svým luxusem. U sportovního vozu bychom rozhodně čekalo mnohem více karbonu. U M8 tomu tak ovšem není. Díky této volbě máme k dispozici skvělou kombinaci sportovnosti a pohodlí v našem oblíbeném koženém prostředí. 

Motor 

M8 Competition. Zážehový vidlicový 8válec s výkonem až 625 koní. Krouticí moment 750 Nm. Klasické coupé dostalo výkon 600 koní a stejný počet Nm, jako Competition. Konečně M850i xDrive coupé. Jako jediné působí největším business dojmem. Nabízí 530 koní. 

Verdikt 

3,5 milionu korun v základu je skutečně hodně peněz. Pokud se nám ale zadaří a dostaneme možnost si v tomto BMW sjet, pochopíme, že cena odpovídá zážitkům. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama