Více
    15.3 C
    Czech
    Čtvrtek 18. září 2025

    Toyota chystá Corollu GRMN

    Toyota připravuje další porci adrenalinu pro fanoušky hot hatchů. V americkém Las Vegas se údajně objevila Corolla GRMN ještě před oficiální premiérou a okamžitě vzbudila spekulace. Fotky ukazují agresivnější karoserii, karbonovou kapotu a výrazné odlehčení. Automobilka sice oficiálně mlčí, ale drby z fóra GR Corolla znějí přesvědčivě.

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Opel poodhalil zvuk elektra pro rallye. K ideálu má daleko, „řev“ mu ale nechybí

    Na otázku, jak by mohla znít rallye budoucnosti, se snažila odpovědět německá automobilka Opel. Už na začátku května vyšle na domácí podnik svůj model Corsa-e. Žádnou velkou slávu ale z pohledu zvuku nečekejte. Tiché sice auto není, zní ale tak nějak divně.

    Reklama

    Němci z fabriky automobilky Opel se chystají na závody. Nebudou už se tak soustředit jen na klasická spotřební vozidla, jakými jsou modely Corsa, Astra nebo dříve Kadett. I když u prvního jmenovaného vlastně zůstaneme. Právě předělávka Corsy totiž pojede rallye.

    A to přesněji 20 speciálních kusů, které nesou název Opel Corsa-e Rallye. Auto by měl při kláních pohánět 100kW motor, jenž vydrží „šlapat“ na plný výkon i celou 1 hodinu. Elektrická auto a rallye? Tohle spojení většina automobilových nadšenců nevítá, Opel ale přišel s řešením.

    Podle regulí by totiž mělo být auto na trati slyšet. A právě proto mu Němci namontovali jakousi sestavu reproduktorů, která je uložena v přední i zadní části vozu. Měla by odolat všem nástrahám, jakým jsou nerovná trať, ale i povětrnostní podmínky nebo prach.

    „Nechtěli jsme jednoduše simulovat zvuk spalovacího motoru, ale vytvořit jedinečný elektrický zvuk,“ poodhaluje ředitel společnosti Opel Motorsport Jörg Schrott. Nové reproduktory by měly těžit zejména z otáček kol či prokluzů, zároveň navíc mají i svůj vlastní zesilovač.

    „Výsledek nás těší a jsme přesvědčeni, že zvuk nadchne i fanoušky na rychlostních zkouškách, i když se záměrně liší od zvuku klasického soutěžního vozu se spalovacím motorem,“ dodává.

    Formule s elektromotorem? Zvuk je otřesný

    Když už zmiňujeme zvuk jednotlivých mašin, můžeme se zaměřit také na situaci v prostředí elektrických formulí, tzv. seriálu Formule E. Ani tady si fanoušci nemohou na takové nijaké zvuky zvyknout. A motoristický svět se jim popravdě vůbec nediví.

    „Je to divné.“ „Naprostá šílenost.“ „Tohle nemá se zvukem formule vůbec nic společného.“ To je jen část komentářů, které na sociálních sítích píšou příznivci na adresu zvuků monopostů. Posuďte sami, tohle video všechno dokonale vykresluje.

    Je pravdou, že automobiloví nadšenci si zvykli na řvoucí formule ze série F1, proto je přechod na elektrické vozy úplně nepředstavitelný. Budoucnost je ale nejasná, proto se klidně může stát, že jednoho dne budou vozy pohánět už jen elektromotory.

    Všichni by si tak měli na tyhle zvuky zvyknout. Možná už nás totiž v následujících desetiletích nic jiného nečeká.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volkswagen překvapil. Oslava půlstoletí Pola se změnila v adrenalinovou show

    Když se řekne Volkswagen a Evropa, většina lidí si vybaví Golf. Jenže pro samotnou značku má podobně zásadní význam i jeho menší sourozenec – Polo. Tento kompaktní hatchback se poprvé představil v roce 1975 a od té doby si našel cestu k milionům zákazníků. Letos slaví 50leté výročí, a automobilka mu proto věnovala opravdu velkolepý dárek. Natočila vlastní verzi slavné Gymkhany, kterou proslavil legendární Ken Block.

    Toyota chystá Corollu GRMN

    Toyota připravuje další porci adrenalinu pro fanoušky hot hatchů. V americkém Las Vegas se údajně objevila Corolla GRMN ještě před oficiální premiérou a okamžitě vzbudila spekulace. Fotky ukazují agresivnější karoserii, karbonovou kapotu a výrazné odlehčení. Automobilka sice oficiálně mlčí, ale drby z fóra GR Corolla znějí přesvědčivě.

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Subaru WRX a BRZ přicházejí v limitované edici Series.Yellow

    Subaru připravilo pro rok 2026 speciální edici svých dvou sportovních modelů. BRZ i WRX dostanou výrazný lak Sunrise Yellow a vzniknou jen ve 350 kusech od každého. Série vychází z verzí tS a má jasné poslání: oslavit řidičskou radost, manuální převodovku a sportovní odkaz značky.

    Cupra Tindaya míří do budoucnosti

    Cupra na autosalonu v Mnichově ukázala koncept, který má být předobrazem jejích příštích modelů. Studie Tindaya dostala jméno po sopečné hoře na Fuerteventuře a má přenést její dramatický charakter do světa automobilů. Španělská značka slibuje design plný emocí a maximální orientaci na řidiče.

    Autonomní vozidla Zoox od firmy Amazon zahájila přepravní službu v Las Vegas

    Společnost Zoox, dceřiná firma Amazonu zaměřená na autonomní mobilitu, spustila v americkém Las Vegas svou první veřejnou službu přepravy cestujících. Robotaxi ve tvaru podu, které nemá volant ani pedály, nyní vozí pasažéry mezi vybranými lokalitami na Stripu – a zatím zcela zdarma. Je toto skutečně budoucnost pro běžnou městkou mobilitu? 

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Volkswagen překvapil. Oslava půlstoletí Pola se změnila v adrenalinovou show

    Když se řekne Volkswagen a Evropa, většina lidí si vybaví Golf. Jenže pro samotnou značku má podobně zásadní význam i jeho menší sourozenec – Polo. Tento kompaktní hatchback se poprvé představil v roce 1975 a od té doby si našel cestu k milionům zákazníků. Letos slaví 50leté výročí, a automobilka mu proto věnovala opravdu velkolepý dárek. Natočila vlastní verzi slavné Gymkhany, kterou proslavil legendární Ken Block.

    Toyota chystá Corollu GRMN

    Toyota připravuje další porci adrenalinu pro fanoušky hot hatchů. V americkém Las Vegas se údajně objevila Corolla GRMN ještě před oficiální premiérou a okamžitě vzbudila spekulace. Fotky ukazují agresivnější karoserii, karbonovou kapotu a výrazné odlehčení. Automobilka sice oficiálně mlčí, ale drby z fóra GR Corolla znějí přesvědčivě.

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Subaru WRX a BRZ přicházejí v limitované edici Series.Yellow

    Subaru připravilo pro rok 2026 speciální edici svých dvou sportovních modelů. BRZ i WRX dostanou výrazný lak Sunrise Yellow a vzniknou jen ve 350 kusech od každého. Série vychází z verzí tS a má jasné poslání: oslavit řidičskou radost, manuální převodovku a sportovní odkaz značky.

    Cupra Tindaya míří do budoucnosti

    Cupra na autosalonu v Mnichově ukázala koncept, který má být předobrazem jejích příštích modelů. Studie Tindaya dostala jméno po sopečné hoře na Fuerteventuře a má přenést její dramatický charakter do světa automobilů. Španělská značka slibuje design plný emocí a maximální orientaci na řidiče.

    Autonomní vozidla Zoox od firmy Amazon zahájila přepravní službu v Las Vegas

    Společnost Zoox, dceřiná firma Amazonu zaměřená na autonomní mobilitu, spustila v americkém Las Vegas svou první veřejnou službu přepravy cestujících. Robotaxi ve tvaru podu, které nemá volant ani pedály, nyní vozí pasažéry mezi vybranými lokalitami na Stripu – a zatím zcela zdarma. Je toto skutečně budoucnost pro běžnou městkou mobilitu? 

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama