Astra s plug-in hybridním pohonem prošla modernizací. Má silnější elektromotor, větší baterii a chytřejší převodovku. Na papíře i v praxi to znamená svižnější jízdu a méně zastávek u nabíječky. A co je nejlepší? Cenu si drží.
Nová technika se týká jak hatchbacku, tak kombi Sports Tourer. Obě verze spojují benzinový motor s elektromotorem a dají se nabíjet ze zásuvky. Zvenku se nic zásadního nemění, ale pod kapotou se toho událo hodně.
Základem je stále známý motor 1.6 Turbo s výkonem 110 kW. Elektromotor ale posílil – místo 81 teď nabízí 92 kW. Celkový výkon tak vyrostl na 144 kW a 360 Nm. Zrychlení? Hatchback zvládne stovku za 7,6 sekundy, kombi je jen o chlup pomalejší.
Víc kilometrů bez benzinu
Baterie se zvětšila na 17,2 kWh. Díky tomu Astra zvládne až 83 kilometrů čistě na elektřinu. To v praxi znamená, že většinu běžných cest do práce a zpět ujede bez jediného decilitru benzinu.
Spotřeba šla dolů. Astra si nově vezme 2,2 až 2,4 litru benzinu a 12,7 až 13,1 kWh elektřiny na 100 kilometrů. To potěší hlavně řidiče ve městech.
Nové uvnitř, stejné navenek
Cenovka zůstává příjemná. V Německu startuje hatchback na 38 460 eurech. U nás začíná na 799 900 korunách, kombi vyjde od 879 900 korun. V obou případech už jde o modernizované verze.
Nová převodovka pomáhá k plynulejší jízdě, větší výkon se hodí při předjíždění a delší elektrický dojezd šetří peníze i nervy. Ač se toho pod kapotou změnilo hodně, zákazník to v peněžence nepocítí.
Astra PHEV je tak ideální pro ty, kdo chtějí spojit pohodlí a úspornost. Neřeší dojezd jako u elektromobilu, ale přesto zvládne většinu jízd bez výfukových plynů.