-5.6 C
Czech
Čtvrtek 25. prosince 2025
OstatníNový model Mustang míří do ČR. Vyšel už i ceník 

Nový model Mustang míří do ČR. Vyšel už i ceník 

Reklama

Automobilka Ford chystá vyslat první kousky modelu Mustang, který se nám představil už loni, i do našich končin. Na stroji, který se stal mezi lidmi absolutní legendou, objevíme mnoho novinek, přestože se to na první pohled nemusí zdát. Vybrat si budeme moci z verze GT a Dark Horse. Pod kapotou na nás navíc čeká přímo abnormální porce koní. Na kolik tahle hračka vyjde? 

Připravit se můžeme na skutečně velikou zábavu. Ford Mustang si zakládá na vysokém výkonu i ikonických tvarech. Všechny tyto proměnné se s novinkou dostavily. Pokud čekáme pouze závodní auto, měli bychom hodně přitvrdit v našich požadavcích. Ford Mustang působí mnohem více agresivním dojmem než kdy dřív. Interiér se zaměřil více na pohodlí řidiče, a ten se tak může plně oddat sportovním zážitkům. Letos je to navíc už 60 let, kdy se nám Mustang poprvé představil. Lepší oslavu jsme si snad ani nemohli přát. 

Cenově se opět posouváme do vyšších čísel. Za verzi GT v základní výbavě si firma Ford řekne cca 1,59 milionu korun. Ano, je to sice hodně peněz, odměna na nás ale čeká veliká. Na silnici vyjdeme s bestií, která má v arsenálu skutečně abnormální počet koní. Pokud snad zatoužíme po vyšším výkonu, sáhnout bychom měli po verzi Dark Horse. Ta patří mezi světové pojmy sama o sobě. Vyjde nás ale až na 1,87 milionu korun v základu. Pojďme se na Ford Mustang podívat zblízka. 

Design 

Daleko více agresivní než kdy předtím. Vzhled se proměnil převážně v oblasti přední masky a vděčíme za to hlavně mříži chladiče. Ta se zkosila do nového tvaru. Krásně na ni navazují úzké LED světlomety i ostrý nárazník. Skutečnou lahůdku si ale připravila část zádní. Zde se můžeme pokochat pohledem na čtyři robustní koncovky výfuku. Když se rozezní, je lepší uhnout z cesty.

Kabina, jak jsme již řekli, se mnohem více zaměřila na pohodlí řidiče. Všechny funkce jsou doslova na dosah ruky. Ford nerezignoval na fyzická tlačítka. Potěší nás také ruční brzda. Ta sice vypadá jako mechanická, ve skutečnosti je ale elektrická. 

Motorizace 

Pod kapotou najdeme 5litrový osmiválec, který nabízí výkon pro verzi GT až 446 koní a 540 Nm. Dark Horse zvládne 453 koní a 540 Nm. V USA mají všechny Mustangy koní více. 

Verdikt 

Povedený kousek. Ford se skutečně překonal. Mustang dostál svému jménu. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama