4.5 C
Czech
Středa 17. prosince 2025
BMWNová doba si žádá nové přístupy. Tomu rozumí model CE 04 od...

Nová doba si žádá nové přístupy. Tomu rozumí model CE 04 od BMW

Reklama

Elektrický skútr CE 04 od firmy BMW reprezentuje svěží moderní přístup k řešení městské dopravy. Má dnes lidi čím oslovit? Model CE 04 jako takový patří k velice odvážným počinům firmy, která je známá především pro své dravé a po benzínu žíznící motory. Co se ale stane, když si svět žádá změnu? Jako zkušená firma musí toto přání reflektovat, a proto připravila CE 04. 

Skútr, který si je podobný s konkurencí skutečně možná pouze v základních rysech. Ostatní pravidla nechává za zády a soustředí se pouze na moderní a neokoukaný přístup. Výrobci a vývojáři si dali pečlivě záležet například na designu. Ten musel zajistit dvě věci. Tou první je úspěch u mladé generace a druhou volnost pohybu. Skútr BMW CE 04 nemá v ničem omezovat touhu zkrátka nasednout a jet. Proto se vyznačuje plochým sedacím místem bez jakýchkoli omezení a zbytečných záhybů. Výkonnostně rovněž nezklame, a navíc máme tu jistotu, že životní prostředí zatížíme o něco méně než ostatní. Odzvonilo dobám, kdy jsme rušili sousedy za chladného rána startováním. Pojďme se podávat na model, který vše mění. 

Design 

Vzhled nového modelu CE 04 se nesetkává s žádnou podobnou předlohou napříč světem. Firmě BMW se podařilo vytvořit originál ve všech směrech. Přední strana se nevyznačuje přehnanou velikostí. Maska nese LED světlomet, štítek proti slunečnímu záření a boční malý znak firmy BMW. Ten pravý zážitek přichází z profilu. Ten se celkově protáhl, což je patrní právě na sedle. Pod ním se ukrývá baterie a úložný prostor, do které schováme třeba helmu. Kola nabrala průměr až 15palců. 

Specifikace 

Vzhledem k faktu, že se bavíme o elektrickém skútru, musíme si připočíst hmotnost baterie. Celkově se tedy dostáváme na 231 kg. To už je váha, kterou lze pocítit. Maximálně se s CE 04 projedeme 120 km/h a dojezd se ustálil na 130 km. 

Motor 

Elektromotor nabízí celou řadu výkonů. S omezením se můžeme dostat na 11 kW, dále na 15 kW, a nakonec na největší číslo 31 kW. Točivý moment se dostal na hodnotu 62 Nm. 

Verdikt 

Za nás platí, že fantazii se meze nekladou a na světě žije mnoho odvážných lidí. Pro vývojáře BMW platí oboje. Vyrobili elektrický skútr, který si na 65 min nabijeme na 80 % a vyjde nás na 320 000 korun. Je to sice hodně peněz, své podporovatele si ale tohle BMW určitě najde. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama