Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.
To, co dělá z Elevance víc než jen další SUV koncept, je jeho technika. Mitsubishi použilo plug-in hybridní ústrojí kombinující čtyři elektromotory a spalovací motor. Vpředu se nacházejí dva elektromotory zabudované přímo v kolech, zatímco zadní náprava využívá systém Active Yaw Control (AYC), tedy technologii známou z výkonných modelů značky.
Motorizace
Spalovací motor je podle Motor1 označen jako „vysoce účinný“ a dokáže běžet na uhlíkově neutrální palivo. Mitsubishi sice neprozradilo jeho parametry, ale zdůrazňuje, že má nabídnout „čistý, vzrušující výkon elektrického pohonu“, čímž naznačuje důraz na plynulou jízdu spíše než na extrémní výkon.
Zajímavé je, že automobilka neuvádí, zda motor funguje pouze jako generátor pro dobíjení baterie, nebo pohání kola mechanicky. Vše tedy nasvědčuje tomu, že nejde o tzv. range extender, ale o klasický plug-in hybrid.
Energie i pro přívěs
Baterie je podle Mitsubishi „velká“, konkrétní kapacitu ale značka opět neprozradila. Pro srovnání: elektrické SUV Zeekr 9X má 70kWh baterii, zatímco nové Volvo XC70e Plug-in Hybrid disponuje 39,6 kWh. Elevance se pravděpodobně pohybuje někde mezi těmito hodnotami.
Pohonný systém je však natolik výkonný, že dokáže napájet i přívěs, který firma ukázala spolu s konceptem. Tento futuristický „expediční modul“ obsahuje malou kuchyňku a sprchu – jasný důkaz, že Mitsubishi Elevance míří na dobrodruhy, kteří se nebojí cest mimo civilizaci.
Interiér zaujme
Kabina působí moderně, ale zároveň prakticky. Tři řady sedadel pojmou šest osob v uspořádání 2+2+2, přičemž přední sedadla lze otáčet. Palubní desce dominuje trojitý displej, který se táhne napříč celou šířkou interiéru, a další obrazovka je umístěna přímo uvnitř osmiúhelníkového volantu.
Dotykové ovládání doplňuje tenký horizontální panel pro klimatizaci, ale Mitsubishi ponechalo i několik klasických ovladačů – mezi nimi otočný volič jízdních režimů a dvojici páček za volantem. Kombinace analogových a digitálních prvků tak udržuje rovnováhu mezi modernou a funkčností.
Verdikt
Pokud Elevance skutečně předznamenává budoucí směr Mitsubishi, pak značka konečně znovu našla odvahu být inovativní, terénní a odvážná. Přesně taková, jakou si ji pamatujeme z minulosti.

