9.8 C
Czech
Středa 10. prosince 2025
ElektroMercedes posunul elektro na další level. AMG posouvá laťku výš a výš

Mercedes posunul elektro na další level. AMG posouvá laťku výš a výš

Reklama

Ne všichni jsou s přechodem spalovacích motorů na elektřinu sžití, pravdou ale je, že právě tento krok se v budoucnu stane nevyhnutelným. Automobilky se v současné době předhání v tvorbě nových vozů a podobně je tomu i u Mercedesu. AMG se za nás povedlo skvěle.

Abychom dodrželi nějakou kulturu, představme si tohoto „fešáka“ v celé jeho kráse. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+. Tabu byla smazána, status quo byl předběhnutý. To o sobě hlásá tenhle kus německé práce. Světu o sobě hlásá 3 důležité informace. Luxus, výkon, udržitelnost. Nám nezbývá než uznat, že se nechvástá. Luxusem by překvapil kdejaké rivaly ze stejné, i jiných stájí. Výkon je vcelku zaručen už jen pro elektrický motor, který, jak víme, dokáže vyprodukovat doslova šílenství na silnicích. Zároveň to odpovídá na otázku udržitelnosti. Tohle auto je prostě zelené.

100% elektrika, ale stále AMG

Co nás na tom legendárním AMG vlastně baví? Kromě designu ten pocit, kdy sedneme za volant, uchopíme ho do rukou, sešlápneme plyn a necháme sebou projet to napjetí a vibrace toho zvířete, které jsme právě probudili. O tenhle pocit nás Mercedes nechtěl připravit, protože prožitky je věc, pro kterou si takováto auta pořizujeme.

Zvukový systém, který do auta výrobci zabudovali, je jednoduše elektrizující. Na výběr máme z 3 módů: „Balanced“, „Sport“ a „Powerful“. Každý pro nás představuje unikátní zvukový zážitek, který reaguje na naše řízení. Ve spojení s vibracemi máme opravdu pocit, že nesedíme v elektrickém autě, ale v monstru, které probralo k životu nejméně 1500 uřvaných koní. Tohle musíme započítat Mercedesu jako veliké plus.  Se zvukem si opravdu pohráli.

S čísly nemá AMG problém

Co takhle výkon? Může se srovnávat s originálem? Podle šéf techniky v Mercedesu se vyjádřil jasně: „Naši zákazníci touží po dynamice a zážitcích.“ EQS tedy doručilo všechno. Standardní verze představuje „pouhých“ 650 koní s krouticím momentem 855Nm. Pokud investujeme, čeká na nás 751 koní. To vůbec není zlé. Krouticí moment je ovšem šílených 1027Nm. Tohle trhá nejen vozovku.

579 km je dojezd, který nám byl přislíben, ale buďme upřímní, zaleží hodně na tom, jak budeme trestat silnice. A s tímhle zvířetem je vcelku jasné, že se utrhneme ze řetězu.

Cena je stejně šílená jako výkon, ale co jsme mohli čekat, že? V Evropě se momentálně pohybuje okolo 150 000 eur. To je asi 3,8 milionu korun. Němci si dali hodně záležet na tom, aby bylo co kupovat. Můžeme jen čekat na výroční zprávy. I tak ale přejeme tomuto průkopníku elektro-mobility hodně šťastných kilometrů.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama