2.4 C
Czech
Středa 17. prosince 2025
MotorkyLegenda v kabátu na rok 2023. Kawasaki Ninja 650

Legenda v kabátu na rok 2023. Kawasaki Ninja 650

Reklama

Přestože se nový motocykl Ninja nepříliš liší od předešlých verzí, jedná se o žhavou novinku. Rok 2023 tak přináší nový vítr do plachet. Ninja má v krvi závody. Sportovnost čouhá z mašiny každým coulem a výrobci si dali extrémně záležet na tom, aby jejich nový stroj představoval ten nejbrutálnější design, jaký v katalogu této firmy najdeme. Zároveň se chlubí štítkem A2. 

Firma se směle profiluje heslem: „Style, Fun and Easy.“ Kawasaki tak odkazuje na nové technologie, které významně podporují jízdní vlastnosti. Jestli jsme byli zvyklí od předešlé verze na skvělé chování motorky na trati, je pravděpodobné, že v roce 2023 budeme „slintat“. Kawasaki použila nový systém KTRC (kontrola trakce). To je ovšem pouze jeden díl skládačky. Musíme si připočíst i přepracovaný dvouválec a fantastickou ergonomii. Práce s těžištěm bude rozhodně stejně precizní jako u předešlých verzí. 

Design 

Motorka na trh přichází ve dvou barevných variantách. Od svých starších sourozenců se liší převážně touto paletou. U všech modelů figuruje limetkově zelená barva, která se mísí s černou. Jen místy nalezneme rudí prvky, které většinou reprezentují pouze designové pruhy. Druhou variantou zůstává černá. Ta působí daleko více nebezpečně. Navíc je doplněna občasně o šedou barvu a jeden zelený pruh. 

Předek je tvořen velmi ostrou maskou, která se protáhla až do poloviny profilu motorky. Místy jsou patrné průduchy pro lepší chlazení a také pro lepší proudění vzduchu. Nádrž výrazně stoupá a sahá téměř až do úrovně řídítek. V poměru se sedlem, které se nachází ve výšce 790 mm je jasné, že budeme moct motorku pěkně zalehnout. 

Specifikace 

193 kg vážící stroj. Ideální hmotnost, která většinou zajišťuje pěknou stabilitu. Započítat budeme muset pochopitelně i kola o velikosti 17 palců. O brzdění se starají kotouče. Přední 300 mm, dvoupístkový třmen, zadní 220 mm, Tokico. 

Motor 

Přepracovaný kapalinou chlazený dvouválec o objemu 649 cc. Tenhle drobeček dokáže do řetězu poslat až 50,2 kW výkonu a 64 Nm krouticího momentu. Spotřeba 4,5 litru je pochopitelně čistě orientační. Záleží na tom, jak moc dovolíme ruce hrát si s plynem. 

Verdikt 

Tato ikona motocyklového světa nás vyjde na cca 200 000 korun. Sice hodně peněz, čeká na nás ovšem hodně muziky. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama