-5.6 C
Czech
Čtvrtek 25. prosince 2025
MotorkyLegenda v kabátu na rok 2023. Kawasaki Ninja 650

Legenda v kabátu na rok 2023. Kawasaki Ninja 650

Reklama

Přestože se nový motocykl Ninja nepříliš liší od předešlých verzí, jedná se o žhavou novinku. Rok 2023 tak přináší nový vítr do plachet. Ninja má v krvi závody. Sportovnost čouhá z mašiny každým coulem a výrobci si dali extrémně záležet na tom, aby jejich nový stroj představoval ten nejbrutálnější design, jaký v katalogu této firmy najdeme. Zároveň se chlubí štítkem A2. 

Firma se směle profiluje heslem: „Style, Fun and Easy.“ Kawasaki tak odkazuje na nové technologie, které významně podporují jízdní vlastnosti. Jestli jsme byli zvyklí od předešlé verze na skvělé chování motorky na trati, je pravděpodobné, že v roce 2023 budeme „slintat“. Kawasaki použila nový systém KTRC (kontrola trakce). To je ovšem pouze jeden díl skládačky. Musíme si připočíst i přepracovaný dvouválec a fantastickou ergonomii. Práce s těžištěm bude rozhodně stejně precizní jako u předešlých verzí. 

Design 

Motorka na trh přichází ve dvou barevných variantách. Od svých starších sourozenců se liší převážně touto paletou. U všech modelů figuruje limetkově zelená barva, která se mísí s černou. Jen místy nalezneme rudí prvky, které většinou reprezentují pouze designové pruhy. Druhou variantou zůstává černá. Ta působí daleko více nebezpečně. Navíc je doplněna občasně o šedou barvu a jeden zelený pruh. 

Předek je tvořen velmi ostrou maskou, která se protáhla až do poloviny profilu motorky. Místy jsou patrné průduchy pro lepší chlazení a také pro lepší proudění vzduchu. Nádrž výrazně stoupá a sahá téměř až do úrovně řídítek. V poměru se sedlem, které se nachází ve výšce 790 mm je jasné, že budeme moct motorku pěkně zalehnout. 

Specifikace 

193 kg vážící stroj. Ideální hmotnost, která většinou zajišťuje pěknou stabilitu. Započítat budeme muset pochopitelně i kola o velikosti 17 palců. O brzdění se starají kotouče. Přední 300 mm, dvoupístkový třmen, zadní 220 mm, Tokico. 

Motor 

Přepracovaný kapalinou chlazený dvouválec o objemu 649 cc. Tenhle drobeček dokáže do řetězu poslat až 50,2 kW výkonu a 64 Nm krouticího momentu. Spotřeba 4,5 litru je pochopitelně čistě orientační. Záleží na tom, jak moc dovolíme ruce hrát si s plynem. 

Verdikt 

Tato ikona motocyklového světa nás vyjde na cca 200 000 korun. Sice hodně peněz, čeká na nás ovšem hodně muziky. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama