9.6 C
Czech
Úterý 9. prosince 2025
OstatníKdyž pohodlně, tak jedině v Range Roveru SV. Auto konkuruje velikánům

Když pohodlně, tak jedině v Range Roveru SV. Auto konkuruje velikánům

Reklama

Pokud by se mělo něco označit jako charakteristický znak automobilů od značky Range Rover, bude to pohodlí. Právě to hraje ústřední roli také v novém modelu SV, které by se mohlo zařadit po bok vozidel, jenž produkují třeba Bentley nebo Rolls-Royce.

Originalita je slovo, kterého se Range Rover skutečně držel. Výrobci se rozhodli, že veškeré prvky, které do auta dostanou, budou ojedinělé a takové, které nikde jinde, alespoň podobnostně, nenajdeme. To, že máme pod kapotou spolehlivý motor, který navíc umí nalít do kol i pořádnou dávku výkonu, je akorát velké plus. Zákazníci ovšem po novém SV sáhnou převážně z důvodu pohodlí, které je u tohoto modelu vskutku abnormální.

Ojedinělost v každém centimetru

5,058 m dlouhé a 2,047 m široké. Na výšku pak SV měří 1,87 m. Podle čísel si dokážeme přestavit, že se nejedná o nějaké drobounké autíčko. Pořádné rozměry jdou ruku v ruce s velkou porcí místa, kterou Range Rover disponuje. Rozvor kol téměř 3 m. Samotný objem kufru se nám tady vyšplhal na 1 841 l. Pohotovostní hmotnost vozidla je udána hodnotou 2,504 tuny. Zkrátka máme co dočinění s pořádným korábem silnic.

Exteriér je předzvěstí luxusního vnitřku. Auto je hladké, bez výstupků a zbytečných záhybů. Máme pocit, že koukáme na 2,5 tuny těžký kus jednolité oceli. 22palcová kola s nádherným paprskováním dodávají efekt mohutnosti. Předek je zcela v režii klasické Range Rover masky chladiče. Čtvercová led světla imitují celkový tvar tohoto SUV. Zapuštěné kliky jsou něco, co dodává tomuto automobilu na jisté tajemnosti.

Zadní část pak reprezentuje jednoduchost, se kterou výrobci k projektu přistoupili. Kromě LED světlometů nás může zaujmout už jen malý keramický kroužek s nápisem SV. Nárazník je zvednutý řádně do vzduchu a máme tak pocit, že jsou dveře kufru proporčně menší, oproti zbytku karoserie.

Interiér je hotový tahák. 5 míst, nebo 4. Čtyřmístná verze je ta nejluxusnější, jakou si můžeme přát. Dokonalé sedačky s prošíváním a vzorováním, aby firma dostála svému slovu ojedinělost. Palubní deska v kůži je čistá a nechává vyniknout pouze krásnému volantu a dotykové obrazovce infotainmentu. Prvky dřeva jsou zkombinovány s keramikou. Tento efekt je opravdu fenomenální. Řadicí páka, kroužky pro nastavení teploty, keramika zkrátka dělá svoje.

Zadní části nelze nic vytknout. Mezi sedadly najdeme elektricky ovládaný konferenční stolek, držáky na pití a ledničku pro nějakou tu láhev kvalitního champagne. Veliké obrazovky proti každému cestujícímu a vlastní dotykový, ovládací systém. Jednoduše luxus.

Výkon a motor

Motor o objemu 3 litry s výkonem 350 koní. 700 Nm krouticího momentu. Nejvyšší rychlost 234 km/h a z 0 na 100 za 6s. Druhá varianta je 4,4 l o výkonu 530 koní a krouticí moment 750 Nm. Nejvyšší rychlost 261 km/h a z 0 na 100 za 4,6s. Cenově se nám Range Rover pohybuje od 4,9 milionu korun až po 5,3 milionu korun. Cena za takovýto luxus je ovšem více než oprávněná.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama