Více
    6.6 C
    Czech
    Úterý 28. října 2025

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Když pohodlně, tak jedině v Range Roveru SV. Auto konkuruje velikánům

    Pokud by se mělo něco označit jako charakteristický znak automobilů od značky Range Rover, bude to pohodlí. Právě to hraje ústřední roli také v novém modelu SV, které by se mohlo zařadit po bok vozidel, jenž produkují třeba Bentley nebo Rolls-Royce.

    Reklama

    Originalita je slovo, kterého se Range Rover skutečně držel. Výrobci se rozhodli, že veškeré prvky, které do auta dostanou, budou ojedinělé a takové, které nikde jinde, alespoň podobnostně, nenajdeme. To, že máme pod kapotou spolehlivý motor, který navíc umí nalít do kol i pořádnou dávku výkonu, je akorát velké plus. Zákazníci ovšem po novém SV sáhnou převážně z důvodu pohodlí, které je u tohoto modelu vskutku abnormální.

    Ojedinělost v každém centimetru

    5,058 m dlouhé a 2,047 m široké. Na výšku pak SV měří 1,87 m. Podle čísel si dokážeme přestavit, že se nejedná o nějaké drobounké autíčko. Pořádné rozměry jdou ruku v ruce s velkou porcí místa, kterou Range Rover disponuje. Rozvor kol téměř 3 m. Samotný objem kufru se nám tady vyšplhal na 1 841 l. Pohotovostní hmotnost vozidla je udána hodnotou 2,504 tuny. Zkrátka máme co dočinění s pořádným korábem silnic.

    Exteriér je předzvěstí luxusního vnitřku. Auto je hladké, bez výstupků a zbytečných záhybů. Máme pocit, že koukáme na 2,5 tuny těžký kus jednolité oceli. 22palcová kola s nádherným paprskováním dodávají efekt mohutnosti. Předek je zcela v režii klasické Range Rover masky chladiče. Čtvercová led světla imitují celkový tvar tohoto SUV. Zapuštěné kliky jsou něco, co dodává tomuto automobilu na jisté tajemnosti.

    Zadní část pak reprezentuje jednoduchost, se kterou výrobci k projektu přistoupili. Kromě LED světlometů nás může zaujmout už jen malý keramický kroužek s nápisem SV. Nárazník je zvednutý řádně do vzduchu a máme tak pocit, že jsou dveře kufru proporčně menší, oproti zbytku karoserie.

    Interiér je hotový tahák. 5 míst, nebo 4. Čtyřmístná verze je ta nejluxusnější, jakou si můžeme přát. Dokonalé sedačky s prošíváním a vzorováním, aby firma dostála svému slovu ojedinělost. Palubní deska v kůži je čistá a nechává vyniknout pouze krásnému volantu a dotykové obrazovce infotainmentu. Prvky dřeva jsou zkombinovány s keramikou. Tento efekt je opravdu fenomenální. Řadicí páka, kroužky pro nastavení teploty, keramika zkrátka dělá svoje.

    Zadní části nelze nic vytknout. Mezi sedadly najdeme elektricky ovládaný konferenční stolek, držáky na pití a ledničku pro nějakou tu láhev kvalitního champagne. Veliké obrazovky proti každému cestujícímu a vlastní dotykový, ovládací systém. Jednoduše luxus.

    Výkon a motor

    Motor o objemu 3 litry s výkonem 350 koní. 700 Nm krouticího momentu. Nejvyšší rychlost 234 km/h a z 0 na 100 za 6s. Druhá varianta je 4,4 l o výkonu 530 koní a krouticí moment 750 Nm. Nejvyšší rychlost 261 km/h a z 0 na 100 za 4,6s. Cenově se nám Range Rover pohybuje od 4,9 milionu korun až po 5,3 milionu korun. Cena za takovýto luxus je ovšem více než oprávněná.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.

    Toyota Corolla Cross Nasu Edition. Hybrid do divočiny i na parádu

    Toyota představila odvážný koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, který debutuje na letošním veletrhu SEMA 2025 v Las Vegas. Malé SUV dostalo výrazný designový kabát, vyšší podvozek a celou řadu úprav, díky nimž je připravené nejen zaujmout pohledem, ale i zvládnout pořádné dobrodružství mimo silnici.

    Yamaha NMAX 125 potvrdila, že chytrý skútr může být i zábavný

    Yamaha NMAX 125 v roce 2025 změnila hru. Z praktického městského skútru se stal vyspělý a sportovně laděný stroj. Nabídl výkon, styl i technologie, které dřív patřily jen do vyšších tříd.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.

    Toyota Corolla Cross Nasu Edition. Hybrid do divočiny i na parádu

    Toyota představila odvážný koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, který debutuje na letošním veletrhu SEMA 2025 v Las Vegas. Malé SUV dostalo výrazný designový kabát, vyšší podvozek a celou řadu úprav, díky nimž je připravené nejen zaujmout pohledem, ale i zvládnout pořádné dobrodružství mimo silnici.

    Yamaha NMAX 125 potvrdila, že chytrý skútr může být i zábavný

    Yamaha NMAX 125 v roce 2025 změnila hru. Z praktického městského skútru se stal vyspělý a sportovně laděný stroj. Nabídl výkon, styl i technologie, které dřív patřily jen do vyšších tříd.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama