Více
    31.6 C
    Czech
    Středa, 29 června, 2022

    Mercedes chystá novinku. Tajný vývoj skončil, nové AMG SL bude mít dvě verze

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Německá automobilka Mercedes se chystá poslat na silnice novinku. Útroby své továrny přetransformovala na tajnou výrobní laboratoř, ze které se má přiřítit nové AMG SL. Zájemcům budou nabídnuty dvě verze, které rozhodně budou stát za to.

    Navzdory tomu, že obě verze této „lahůdky“ mají být představeny hned na začátku roku 2022, cena zveřejněna ještě nebyla a ani odborníci se neodvažují hádat. Jedinou hodnotu si jako laici určit umíme. Nebude malá. Přesto na základě ceny předešlé verze by se dal udělat hodně hrubý odhad na cca 2,3 milionů korun. Mějme však na paměti, že v roce 2022 nás může reálna cena dost překvapit.

    Nejvýraznější změna je patrna hned na první pohled, protože absolutně nabourává verzi z roku 2021. Nové AMG je delší, protože přibyla druhá řada sedadel. Sice dvou a ne tří, ale jakýkoli prostor pro někoho, s kým se chceme podělit o nezapomenutelný požitek z jízdy, se počítá.

    Další lahůdka na nás bude čekat pod kapotou. Obě verze bude pohánět čtyř-litr twin-turbocharged motor V8. To nejlepší ale teprve přijde. Nově bude motor pohánět všechna čtyři kola. Co tahle skutečnost udělá s jízdními vlastnostmi oproti předešlým verzím si všichni umíme představit. Zatáčky, třeste se!

    Trochu čísel neuškodí

    Verze SL55 je schopná se svým čtyř-litrem M117 V8 vyprodukovat sílu 469 koňských sil. To není málo, a pokud si přičteme krouticí moment 699Nm, můžu se nám v klidu začít třást kolena. O něco silnější verze SL63 je silnější o hodně, ne jen o něco. 577 koňských sil nás zavrtá do sedaček tak důkladně, že následní „krouťák“ 799Nm už na nás moc škody nenadělá. Nalijme si čistého vína, tohle nejsou auta do města. Pro tyhle by měli stavět vlastní okruhy.

    Technická šéf pro verzi AMG Jochen Hermann dokonce potvrdil, že ke dvěma modelům přibude i třetí, AMG’s E Performance plug-in-hybrid. Ten bude mít v záloze, a teď si radši sedněme, 804 koní s krouticím momentem 1000Nm. Tady končí sranda, na tohle by byl potřeba zbrojní průkaz.

    Co k tomu dodat

    Němcům se zase povedlo neuvěřitelné. V kombinaci s překrásným designem se z AMG, doufejme, stane ikona automobilky Mercedes. Můžeme jen tiše sedět a čekat, až se po Novém roce v dálce ozve nelidský řev všech osmi válců.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ