-3.6 C
Czech
Pátek 26. prosince 2025
ŠkodaJe to tady. Škoda představila další elektrický kousek Enyaq Coupé iV

Je to tady. Škoda představila další elektrický kousek Enyaq Coupé iV

Reklama

Škoda Enyaq a její SUV už jezdí nějaký ten pátek, na další kousek do elektrické sbírky se ale nějaký čas čekalo. Teď je konečně jasno, na silnice se v dohledné době dostane i Enyaq Coupé iV. Vypadá elegantně, dynamicky a dravěji, navíc se vyrábí v České republice. Pojďme se na auto podívat blíž.

Co se vlastně lidem ze Škody povedlo? Stvořili pro nás elektromobil, který více než jiný nechává prostor emocím. Je to něco jako Apple. Lidé ho chtějí, přestože jsou na trhu i jiné telefony. Stejně jako kalifornská značka, i Škoda vsadila na osobitost a eleganci. Nové coupé je nabité vášní a doslova vybízí k dokonalým jízdním zážitkům. Nutno říci, že po modelu SUV je tenhle stroj ve výhodě. Lidé rádi nové věci.

Nechal se slyšet i předseda představenstva Škoda Auto Tomáš Schäfer: “Nová verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky Škoda. Enyaq Coupé iV spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky Škoda.“

Design a emoce

Přes všechny technologické parády, které pro nás byly nachystány, je stále největší trefou na komoru vzhled. Na novém provedení karoserie se skutečně nešetřilo a nic nebylo ponecháno náhodě. Prosklená panoramatická střecha, která plynně navazuje na přední i zadní sklo je elegantní doplněk. Kola 19 až 21 palců patří k tomu nejlepšímu, co automobilka vydala. Postavené na platformě MEB. Vzhled se prostě povedl a dlouho nebude překonán.

Nejde ani o ultra malé auto. Ve standardním uspořádání pojme coupé až 570 litrů nákladu. To je vcelku pozitivní zpráva.

Výkon

Jako první elektrické auto značky Škoda, bude Enyaq dodáván i jako RS. Výkon 220 kW je opravdu masivní a ve spojení s 460 Nm jde o slušnou hračku. Z 0 na 100 za 6,5s, což není nejrychlejší, ale stále se jedná o moc krásné číslo. Maximální rychlost 180 km/h je naprosto postačující, i když, kdo by nechtěl tenhle stroj otestovat trochu více? Verze RS má navíc prosvětlenou masku chladiče 131 diodami, které se u ostatních modelů dodávají na přání.

Na výběr máme ze dvou baterií. Jedna, která je základem pro RS, se také najde ve verzi Enyaq Coupé iV 80x, a má výkon 195 kW, krouticí moment 425 Nm. Dále verze 80, která disponuje sice jen 150 kW, ale zato největší baterií. Ta jí garantuje nejdelší dojezd 545 km. Dále verze 60 s výkonem 132 kW s náhonem na zadní kola.

Výrobci vyladili i nabíjení vozu. Na rychlodobíjení jsme hotoví za 29 minut s baterií o kapacitě 82 kWh. Pokud si domu pořídíme wallbox charger, můžeme se na cestu pustit za 6 až 8 hodin.

Škoda představila neuvěřitelný kousek, který nastavuje laťku nejednomu světovému matadoru. Přejeme plno šťastných, elektrických kilometrů. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama