Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.
Dolce Camper navazuje na loňskou sérii konceptů inspirovaných hranatým jazykem Grande Pandy. Fiat teď v Sao Paulu ukazuje jeho novou podobu, která sází na robustnější vzhled a originální doplňky. Základ tvoří multienergetická platforma připravená pro spalovací, hybridní i elektrické pohony. Automobilka sice mlčí o produkci, ale publikum si všímá, že tenhle nápad by mohl zamířit dál než jen na výstavní plochu.
Design, který nezapadne v žádném kempu
Exteriér přitahuje pozornost už z dálky. Karoserie dostala pixelové LED prvky, výraznější terénní světlou výšku a kola s plnými kryty. Střešní ližiny začínají už nad kapotou a protahují se přes celou střechu až k zádi. Fiat na ně umístil další LED světla a také výklopnou střechu Pandora, která se posouvá dopředu a připomíná polstrovanou prošívanou bundu. Přístup do horního spacího prostoru zajišťuje žebřík zabudovaný do zadních dveří, takže posádka se nahoru dostane i v těsném kempu.
Interiér potvrzuje, že jde o koncept, ale už teď má jasný charakter. Palubní deska kombinuje dřevo, kov a netradiční minimalistické prvky. Volant se inspiruje linií střechy turínské továrny Lingotto, což mu dává nezaměnitelný tvar. Sedadla působí futuristicky, drží se geometrických motivů a používají syté oranžové čalounění s válcovými opěrkami. Koncepce pojme čtyři lidi a nabízí solidní zavazadlový prostor, který by menší dobrodružné výpravy zvládl bez problému.
Studie, která může změnit směr Fiatu
Fiat říká, že Dolce Camper stojí na multienergetické platformě, která zvládá různé typy motorů. V praxi jde o architekturu Smart Car, kterou už používají modely Grande Panda, Opel Frontera nebo Citroën C3 Aircross. Technicky je tedy možné vše od spalovacího motoru po plně elektrickou verzi. Přesto zůstává Dolce Camper především studií, která má ukázat odvahu designérů i to, jak by mohl Fiat stavět menší dobrodružná auta budoucnosti.
Dolce Camper také zapadá do širší strategie značky. Fiat oznámil, že chce mezi roky 2026 a 2030 uvádět aspoň jeden nový model ročně. Studie jako tato tak mohou naznačit, jak budou vypadat budoucí netradiční projekty mířící na globální trhy, včetně Jižní Ameriky, kde značka tradičně patří mezi nejúspěšnější. Zda se Dolce Camper dostane do Evropy, zůstává otázkou. Pokud ano, Fiat by mohl rozšířit nabídku o nový typ malého dobrodruha, který si na sebe dokáže strhnout pozornost už jen tím, že se nebojí vypadat jinak.

