4.9 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
NovinkyCitroën přichází s elektrickou novinkou. Model ë-C3 nás dostane nejen svými vlastnostmi 

Citroën přichází s elektrickou novinkou. Model ë-C3 nás dostane nejen svými vlastnostmi 

Reklama

Francouzská automobilka Citroën představila nástupce jednoho s nejoblíbenějších vozů vůbec. Elektrická verze C3 budí vášně. Citroën ë-C3 nás totiž nezaujme pouze zajímavými hodnotami výkonu a technologiemi. Lidé rádi uslyší, že na trh míří jeden z nejlevnějších elektromobilů vůbec. Podaří se francouzské automobilce ohrozit evropskou konkurenci? 

Nápadité a drobné vozidlo na trh teprve dorazí. Už teď ale firma Citroën popisuje parametry, které definují elektrickou sílu a odpich. U výkonu ale nezůstává. Automobilka se právem pyšní tako zcela novou maskou a designem celkově. Pokud se o Citroën zajímáme, neunikne nám, že maska si vypůjčila některé rysy z konceptu Oli. Více informací zatím automobilka neprozrazuje. Čeká na oficiální představení. Na rozdíl od ostatních ale nenechává veřejnost tolik v napětí.

Cenově se budeme pohybovat ve skutečně mělkých vodách. U elektromobilů jsme zpravidla zvyklí na částky, které překračují milion korun. Výjimkou se stal model Spring firmy Dacia. Ten se na trhu objevil za cca 576 000 korun. Citroën plánuje něco obdobného, ovšem v mnohem vyšší kvalitě. Citroën ë-C3 by měl být k mání už za 570 000 korun. V tomto ohledu se opět jedná o raritu. Na jízdní vlastnosti si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Pojďme se na Citroën ë-C3 podívat zblízka. 

Design 

Přední strana se chlubí povedenou maskou, která sice na první pohled vypadá jako ušitá na elektromobil, neurazí ale příznivce masivních mříží. Automobilka Citroën situaci vyřešila masivním znakem a ostrými LED světlomety. Oceňujeme, že zadní dveře disponují klasickou klikou. Zadní strana sáhla po stejně velikém znaku automobilky. Sportovní duch je vyjádřen ostrým spoilerem. 

Interiér nás zaujme hlavně jednoduchostí. Volant zhranatěl, palubní desce vévodí 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Přímo pod čelním sklem najdeme lištu, která slouží jako přístrojový panel. Středová konzole, kde máme k dispozici ovládání automatické převodovky, představuje sportovní stránku kabiny. 

Motorizace 

Elektrický motor pod kapotou nabízí výkon cca 113 koní. Vozidlo je vybavené 44kW baterií, kterou na rychlonabíječce načerpáme na 80 % za 30 min. Dojezd se pohybuje kolem 320 km. Automobilka plánuje i verzi s dojezdem 200 km. Ta bude pochopitelně levnější. 

Verdikt 

Jsme rádi, že se konečně blíží doba, kdy i elektromobily začínají být více dostupné. Doufáme, že tento trend bude pokračovat. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama