-2 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
NovinkyCitroën přichází s elektrickou novinkou. Model ë-C3 nás dostane nejen svými vlastnostmi 

Citroën přichází s elektrickou novinkou. Model ë-C3 nás dostane nejen svými vlastnostmi 

Reklama

Francouzská automobilka Citroën představila nástupce jednoho s nejoblíbenějších vozů vůbec. Elektrická verze C3 budí vášně. Citroën ë-C3 nás totiž nezaujme pouze zajímavými hodnotami výkonu a technologiemi. Lidé rádi uslyší, že na trh míří jeden z nejlevnějších elektromobilů vůbec. Podaří se francouzské automobilce ohrozit evropskou konkurenci? 

Nápadité a drobné vozidlo na trh teprve dorazí. Už teď ale firma Citroën popisuje parametry, které definují elektrickou sílu a odpich. U výkonu ale nezůstává. Automobilka se právem pyšní tako zcela novou maskou a designem celkově. Pokud se o Citroën zajímáme, neunikne nám, že maska si vypůjčila některé rysy z konceptu Oli. Více informací zatím automobilka neprozrazuje. Čeká na oficiální představení. Na rozdíl od ostatních ale nenechává veřejnost tolik v napětí.

Cenově se budeme pohybovat ve skutečně mělkých vodách. U elektromobilů jsme zpravidla zvyklí na částky, které překračují milion korun. Výjimkou se stal model Spring firmy Dacia. Ten se na trhu objevil za cca 576 000 korun. Citroën plánuje něco obdobného, ovšem v mnohem vyšší kvalitě. Citroën ë-C3 by měl být k mání už za 570 000 korun. V tomto ohledu se opět jedná o raritu. Na jízdní vlastnosti si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Pojďme se na Citroën ë-C3 podívat zblízka. 

Design 

Přední strana se chlubí povedenou maskou, která sice na první pohled vypadá jako ušitá na elektromobil, neurazí ale příznivce masivních mříží. Automobilka Citroën situaci vyřešila masivním znakem a ostrými LED světlomety. Oceňujeme, že zadní dveře disponují klasickou klikou. Zadní strana sáhla po stejně velikém znaku automobilky. Sportovní duch je vyjádřen ostrým spoilerem. 

Interiér nás zaujme hlavně jednoduchostí. Volant zhranatěl, palubní desce vévodí 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Přímo pod čelním sklem najdeme lištu, která slouží jako přístrojový panel. Středová konzole, kde máme k dispozici ovládání automatické převodovky, představuje sportovní stránku kabiny. 

Motorizace 

Elektrický motor pod kapotou nabízí výkon cca 113 koní. Vozidlo je vybavené 44kW baterií, kterou na rychlonabíječce načerpáme na 80 % za 30 min. Dojezd se pohybuje kolem 320 km. Automobilka plánuje i verzi s dojezdem 200 km. Ta bude pochopitelně levnější. 

Verdikt 

Jsme rádi, že se konečně blíží doba, kdy i elektromobily začínají být více dostupné. Doufáme, že tento trend bude pokračovat. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama