Více
    11.3 C
    Czech
    Čtvrtek 2. května 2024

    Renault Mégane eVision nabídne dojezd 450 km

    Zdroj:Renault

    Renault nepředstavil pouze komerční verzi prvního elektromobilu od Dacie, ale také koncept elektromobilu s logem Renaultu na kapotě. Renaultu Mégane eVision postaveném na nové platformě se asi v této podobě nikdy nedočkáme, ale můžeme v něm vidět rysy prvního plně elektrického modelu nižší střední třídy.

    Renault Mégane eVision ukazuje, jak by mohl vypadat elektromobil blízké budoucnosti od Renaultu, ale v sériové výrobě se asi nedočkáme podsvícené přední masky či kamer namísto zpětných zrcátek. Stejně se nedočkáme ani obřích 20-palcových kol na poměrně malém hatchbacku, ačkoli Renault tvrdí, že výsledný elektrický Mégane bude na 95% totožný s konceptem.

    Důležité je, že Mégane eVision je postaven na nové plně elektrické platformě CMF-EV, na níž Renault spolupracuje s Nissanem a Mitsubishi. Novou platformu přitom budou využívat všechny tři automobilky ve svých mnoha značkách. Jejím plusem má být baterie integrovaná do podlahy tak, aby nijak neomezovala ostatní prostor.

    Baterie s kapacitou 60 kWh má být vysoká jen 11 cm, k dispozici bude ale i 87 kWh baterie. Ta má nabídnout dostatek energie na 450 km jízdy (podle WLTP). Pohon bude zajišťovat 160 kW elektromotor s točivým momentem 300 Nm a schopností akcelerace na stovku za méně než 8 sekund.

    Renault má být vybaven pouze jedním motorem vpředu, ovšem platforma CMF-EV má být schopná dvoumotorového zapojení obou náprav. Na CMF-EV tak budou postaveny také různé crossovery či malé SUV výše zmíněných značek. Stejně má být možné i škálování baterie, takže ne všechny budou muset mít jen (nebo až) 60 kWh baterii.

    Baterii bude možné dobíjet výkonem 130 kW na DC nabíječkách, resp. 22 kW na AC nabíječkách, které takový výkon samozřejmě podporují. Velkým plusem je právě interní 22 kW nabíječka, díky čemuž se doma či na veřejných nabíječkách umíte dobít poměrně rychle a často za méně než na výkonných DC stanicích. Nabíjecí port je u dveří řidiče.

    Plně elektrický Mégane eVisio má přijít na trh příští rok.

    Sledujte nás na sítích

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni.