Více
    22.4 C
    Czech
    Pátek 3. května 2024

    SUV do města. Malá Suzuki Ignis, ideální volba

    Přestože se zde bavíme o SUV, což většinou nebývá to nejideálnější řešení do městských uliček, Ignis vystupuje z řady. Láka zákazníky na přívětivou cenu, vcelku povedený design i ucházející výkon. Tohle SUV se zkrátka zalíbí všem, kteří rádi robustní tvary, ale zároveň potřebují být mobilní v úzkých městských ulicích. Firma Suzuki se v tomto případě prostě vyznamenala. 

    Jak sama firma o svém stroji proklamuje, jedná se o to jediné kompaktní SUV, které budeme kdy v životě potřebovat. Možná silní slova, na širokou veřejnost ale platit budou. Navíc nemůžeme automobilce upřít fakt, že se nechvástá bez výsledků. Ignis je skutečně pozoruhodné vozítko, které nám má co nabídnout. Od robustní ergonomie a povedeného designu až po obstojí výkon. Ignis je navíc dosti praktické SUV. I přes jeho menší vzrůst dokáže pobrat solidní množství nákladu. 

    Design 

    Firmě Suzuki musíme dat za pravdu v tom, že za modelem Ignis na ulici otočíme hlavu. Může za to odvážný vzhled, který v sobě mísí robustní prvky klasických SUV s originalitou a osobitostí. Na první pohled je jasné, že výrobci do vozidla vložili specifickou DNA. Tu vystihuje převážně maska chladiče. Klasický čtvercový grill, který ná sobě hrdě nese znak Suzuki, je ohraničen masivními LED světlomety. Málokdy se stane, aby byl nárazník větší než samotná maska. Model Ignis zkrátka vybočuje z řady. 

    Kola krásně ladí se vzorem masky chladiče. Karoserie je navíc řešená tak, aby působila jako neprostupný krunýř. Barevně se tím pádem liší pouze sloupky dveří a ohraničení skel. Zadní část může budit rozdílné vášně. Někomu přijdou dveře kufru bizarní, někomu skvěle řešené. Jisté je pouze to, že Suzuki chtěla zvýraznit masivnost SUV, a proto volila převážně hranaté tvary. 

    Interiér skvěle vystihuje exteriér. Robustní, ojedinělý, plný pravých úhlů. Kromě kulatého volantu v kabině skutečně najdeme pouze málo věcí, které by nebyly hranaté. Volba tvarů a materiálů ovšem zajišťuje Ignis jistou sebejistotu. Ani prostor není k zahození. Při sklopení zadních sedadel dostaneme k dispozici až 514 litrů objemu. Některá SUV toho sice dosáhnou bez manipulace se sedadly, ve městě by ovšem byla ztracená. 

    Motor 

    Ignis přichází na trh ve variantě hybrid s 1,2litrovým motorem. Celkový výkon činí 82 koní, což sice není žádný technologický zázrak, do města to ovšem bohatě stačí. 

    Verdikt 

    Startovací cena činí 346 000 korun. To je poměrně slušná nabídka na zbrusu nové auto. 

    Sledujte nás na sítích

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    1 komentář

    1. Máme, předfacelift, bezhybridu, 4×4, čtyřválec, bez start stopu se spotřebou do 5 litříků na sto a jsme co? Spokojeni. 🙂 Jedno z posledních normálních aut…

    Comments are closed.