Více
    7.3 C
    Czech
    Středa 15. října 2025

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Formule 1 na silnicích. Mercedes se překonal

    Mercedes-Benz konečně dotáhl svůj doposud zatím nejodvážnější projekt. Mercedes-AMG Project ONE. Technologie formulí hozená na silnice. Světovou premiéru zažil projekt AMG ve Frankfurtu, kde byl na automobilové výstavě IAA představen veřejnosti. Motor, který vozidlo dostalo, má disponovat šíleným výkonem a maximální rychlost je tak posunuta do úplně jiných výšin. 

    Reklama

    V roce 2017 byl projekt ONE představen jako koncept a málokdo věřil, že se z něho stane realita. Přeci jen, přetavit technologie Formule 1 na dálnice je poměrně odvážné předsevzetí. O 5 let později se ovšem nápad stává skutečností, a my tak můžeme němě zírat na jeden z nejúchvatnějších sportovních aut vůbec. Proč tak dlouhá cesta? 5 let vývoje a zpoždění zapříčinily dvě věci. Covid a Brexit. Většina součástek se totiž vyráběla ve VB. Nezbývá než uhasit hněv a mít radost z toho, že jsme se auta vůbec dočkali. 

    Design

    Celá kapota se odehrává ve striktně aerodynamickém stylu. AMG musí umět odbourat jakýkoli odpor větru, aby mohl ukázat svou pravou sílu. Masivní přední nárazník byl se dal prakticky popsat jako jedna veliká díra. Tudy proudí vzduch, který se větví po karbonových svodech před čelním sklem. Znak je stejně jako na Formuli 1 pouze nakreslený. Nechceme přeci, aby nás brzdila trojcípá hvězda. Přes střechu se vzduch dostává do odvětrávací trubice a tudy k motoru, kde slouží jako chlazení.

    Kola 19 palců vepředu, 20 vzadu. Nádherně zpracovaná monstra, která jak svou barvou, tak ergonomií nádherně pasují do celé závodní filozofie. Po bocích se táhnou karbonové, tenoučké nárazníky, stejně jako u formule. Zadní část je skutečně pro odborníky. Obří nárazník s mřížkou, ze kterého vystupuje trubice výfuku. Další inspirace od nejrychlejších závodních strojů světa. Stabilitu zajišťuje „žraločí ploutev“ hned nad motorem. Nejvíce fascinující je závodní mód. Po spuštění si celé auto sedne o 30 mm níže, vepředu se vysunou křidélka a vzadu obří spoiler. AMG začne okamžitě více připomínat formuli. 

    Interiér působí jako by byl vytržen z vesmírné lodi. Čtvercový volant s těmi nejnutnějšími funkcemi, obrazovka rychloměrů i displej infotainmentu. To vše v té nejvyšší kvalitě. Silně sportovní sedačky nejdou posouvat, výrobci totiž chtějí jezdce udržet v optimální řídící pozici. Místo toho můžeme pomocí páčky v sedačce posunout blíže pedály, stejně jako volant. Kolem nás najdeme pouze karbon, což má jeden jediný účel. Udržet hmotnost co možná nejníže (1695 kg). 

    Motor

    AMG je pohánění 1,6litrovým šestiválcem s hybridním systém. 122 koní silný elektromotor zajišťuje maximální zrychlení. Další elektromotor (163 koní) zajišťuje podporu hlavnímu motoru. Celková síla AMG je 1063 koní a z 0 na 100 se podívá za 2,9 s. Maximální rychlost až 350 km/h.

    Dokonalé auto, které je určené pro denní používání. Na rozdíl od formule, kde si s sebou potřebujeme brát celý tým, u AMG si vystačíme sami. Cena ale startuje na částce 57,7 milionu korun. To je docela hodně na auto do práce. Proto patří na okruh a málokdo se v něm sveze. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.

    Mercedes-Benz CLA míří na Teslu s efektivitou i technikou

    Nové CLA se vydává cestou, kterou Mercedes ještě nešel. Je tiché, úsporné a rychle se nabíjí. Místo luxusu pro okázalost nabízí promyšlenou techniku a efektivitu, která může Tesle pořádně zamíchat kartami.

    Toyota 4Runner TRD Pro. Ultimátní off-road, ale za cenu, která zabolí

    Segment robustních SUV zažívá boom. Více a více řidičů chce na víkend „zmizet z civilizace“ a výrobci reagují nabídkou terénních modelů s drsným vzhledem, zvýšeným podvozkem a hrubým obutím. Toyota není výjimkou – její modely s označením TRD Pro představují to nejlepší, co značka v terénu nabízí. A s příchodem nové generace 4Runneru se objevuje i jeho dosud nejextrémnější provedení.

    Hyundai Palisade 2026. Více luxusu i mimo silnice 

    Hyundai představil druhou generaci svého nejdůležitějšího SUV – Palisade. Tenhle třířadý kříženec, který od roku 2020 patří k prodejním hitům značky, přichází s většími rozměry, luxusnějším interiérem a novou terénní verzí XRT Pro.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.

    Mercedes-Benz CLA míří na Teslu s efektivitou i technikou

    Nové CLA se vydává cestou, kterou Mercedes ještě nešel. Je tiché, úsporné a rychle se nabíjí. Místo luxusu pro okázalost nabízí promyšlenou techniku a efektivitu, která může Tesle pořádně zamíchat kartami.

    Toyota 4Runner TRD Pro. Ultimátní off-road, ale za cenu, která zabolí

    Segment robustních SUV zažívá boom. Více a více řidičů chce na víkend „zmizet z civilizace“ a výrobci reagují nabídkou terénních modelů s drsným vzhledem, zvýšeným podvozkem a hrubým obutím. Toyota není výjimkou – její modely s označením TRD Pro představují to nejlepší, co značka v terénu nabízí. A s příchodem nové generace 4Runneru se objevuje i jeho dosud nejextrémnější provedení.

    Hyundai Palisade 2026. Více luxusu i mimo silnice 

    Hyundai představil druhou generaci svého nejdůležitějšího SUV – Palisade. Tenhle třířadý kříženec, který od roku 2020 patří k prodejním hitům značky, přichází s většími rozměry, luxusnějším interiérem a novou terénní verzí XRT Pro.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama