-1.5 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
OstatníMít styl, ale být šetrnější k přírodě. Jaguar F-Pace P400 je nově...

Mít styl, ale být šetrnější k přírodě. Jaguar F-Pace P400 je nově hybridem

Reklama

Krásný zvuk, krásné svezení. Jaguar F-Pace se dostal na silnice už před 7 lety a mnohými je považován za přímo dokonalé SUV. Není divu, má parádní vlastnosti i výkon, jenomže svět se s přibývajícími pravidly o udržitelnosti a šetrnosti k přírodě přiklání spíše k elektromobilitě. Jak to vyřešila tahle britská značka? Jednoduše udělala z F-Pace hybrid.

Přestože se současná světová situace na elektromobilech ještě podepíše, vycházejme zatím ze zavedených norem a pravidel. Elektromotory jsou na vzestupu. Dojezdy se prodlužují, dobíjecí stanice staví a lidé kupují. Automobilkám zatím přeje zlatá éra, kdy se lidé už nebojí sáhnout po jejích strojích, které jezdí na všechno jiné než fosilní paliva. Přesto je stále před tímto historickým mezníkem hodně práce a to především v ceně. Přestože by si někteří elektromobil rádi koupili, protože například do města je to ideální, cena je pokaždé odradí a právem.

Jaguar není výjimkou. U této značky je ovšem vysoká cena podpořená luxusem, který se nám dostane. Přeci jen britští výrobci ke svým vozům přistupují docela jinak, než kolegové z automobilek, kde se zaměřují na běžné spotřebitele. Tady se jedná o prvotřídní zpracování jak designu na motoru. Ačkoli se jedná o hybridní pohon, i tak se poctivost a pečlivý přístup do těla F-Pace podepsali.

Design je ryze britský

Možná nás na první pohled překvapí proporce tohoto SUV. Přestože je patřičně dlouhé, konkrétně 4,75 m, na výšku šplhá „pouze“ do 1,6 m. Zepředu si F-Pace zachoval vzhled rozzuřené šelmy, kterou také hrdě nosí ve znaku na masce chladiče. LED světla připomínají spíše oči kočky a nárazník se stal masivnějším. Z boku oceníme hlavně kola a rozměru 20 palců (v základu 18), která působí oproti zbytku vskutku giganticky. Zadní část je pak uhlazená a působí dojmem opravdového gentlemana.

Interiér je přesně to, za co si u značky Jaguar připlácíme. Dostaneme volant, který je nejen prakticky navržený, ale i krásný a je radost ho držet. Obrazovka infotaimentu je asi tou největší změnou. Nově máme pocit, že někdo omylem přilepil na palubní desku velký tablet. Pravdou ale je, že to vypadá nádherně a pokrokově. Obraz je navíc ostrý a vše reaguje velice rychle. Co se týče prostoru, je vidět, že je auto spíše delší, než vyšší. Pocítí to naštěstí „pouze“ zadní řada a to jen v občasných případech. Kapacita kufru? Kvůli baterii dostaneme místa poněkud méně, pouze 485 litrů.

Hybrid jede

Z 0 na 100 je Jaguar vcelku odvážný. Díky elektrickému pohonu se číslo dostalo na hodnotu 5,3s. Nejvyšší rychlost se vyšplhala na 240 km/h. Maximální výkon 404 koní a krouticí moment 640 Nm. Cena je ovšem stejně exkluzivní, jako auto samotné. Téměř 2 miliony Kč je částka, kterou opravdu jen tak někdo nemá. Jde ovšem o prémiové auto i zážitky.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama