-4.6 C
Czech
Čtvrtek 25. prosince 2025
VolkswagenPassat nebo Arteon? Volkswagen se s Arteonem R Shooting Brake pochlapil

Passat nebo Arteon? Volkswagen se s Arteonem R Shooting Brake pochlapil

Reklama

Volkswagen posílá do světa různorodé vozy. Velké malé, rychlé i pomalejší. Kdyby se ale nějaké auto mělo označit za to luxusnější, bude to Arteon. Rozdílů oproti podobnému Passatu je víc. Arteon je o něco agresivnější a reprezentativnější. Co od něj očekávat dál?

Shooting Brake R je skutečně posunutý na nový stupeň, přestože se to na první pohled nemusí zdát. Odpůrci VW budou tvrdit, že nic tak zásadního úplně nepřibylo, milovníci se budou rozplývat nad nádherou, která před nimi stojí. Obě strany budou mít do jisté míry pravdu. Od základu, nebo od výbavy R-Line se R zase tolik neposunulo. Interiér se změnil nepatrně a do vínku dostalo o pár koníků navíc. Jízdní vlastnosti jsou ovšem opravdu dál. Co dokážeme se čtyřválcem všechno natropit, občas až nedává smysl.

Vzhled ze stáje VW

Na první pohled je jasné, že R je nabitější energií více než jeho soukmenovci. Nechává se poznat hlavně zepředu, kde maska chladiče vyzařuje skutečný respekt. Od předního skla se celé auto rapidně svažuje právě k přední části a dojem je tak opravdu působivý. LED světla, která jsou spojena dvěma lištami, dokreslují celou atmosféru grilu. Velký znak VW pak představuje hlavní středobod celého snažení.

Kola o velikosti 18 palců jsou podpořena nádhernými brzdami, které nejen dobře vypadají, ale při jízdě na jakémkoli povrchu náramně pracují. Varianta Shooting Brake se od předního skla, kde se efekt láme, svažuje zpět do zadní části. I ta se automobilce povedla. Velké písmeno R pod znakem VW dodává autu na důležitosti. Jasným favoritem jsou ovšem výfuky. Nádherný zvuk, a to jen ze 4 válců. Tady Volkswagen opravdu nesáhl vedle.

Interiér pozvedá o málo to, na co jsme byli zvyklí v základní verzi. K dobrému připočítává modré prošívání, velké písmeno R na sedačkách, které jsou navrženy tak, aby v zatáčkách řidiče skutečně podpořily. Volant je skutečně kus materiálu, na který se můžeme spolehnout. VW se stále drží zavedené řadicí páky, přestože už známe více lepších variant. Velmi kladně musíme ohodnotit prostor. Na nepohodlí si skutečně spílat nemůžeme. Nohy ani hlava netrpí a kufr nabízí objem až 565 litrů. Pokud sklopíme sedačky, čeká na nás litrů až 1632.

Čtyřválec v celé své kráse

Dvoulitrový čtyřválec, kterým nás VW obdařil, je opravdu vyvedený kus práce. Výkon 235 kW, takže nějakých 320 koní udělá své. Pozitivní je, že R umí tuhle sílu krásně využít. Zatáčky dokáže vybírat s takovou elegancí, že některým nedůvěřivým spadne brada na zem. Spotřeba v průměru kolem 9,3 litrů, ale s tím se u tohoto modelu, bohužel, musí počítat. Za méně s Arteonem prostě jezdit nelze. Krouticí moment byl u R naměřen na hodnotu 420 Nm. To už je slušný výsledek. Za kolik si tohle všechno pořídíme? Cenovka startuje na 1,6 milionech Kč. Jak známe VW, něco málo si nakonec připlatíme. Stále ovšem platí, že R Shooting Brake nastavuje směle zrcadlo ostatním rivalům.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama