Více
    23 C
    Czech
    Neděle 5. května 2024

    Dlouhý, široký a bezpečný. VW Tiguan Allspace je ztělesněnou praktičností

    Lyžovačka v horách, dovolená u moře, trip napříč Českou republikou. Rodinka, která nad něčím podobným přemýšlí, by měla vzít v úvahu zejména dopravní situaci. Odpověď na tuto otázku by ale mohl představovat nový Volkswagen Tiguan Allspace, který má skvělé vlastnosti, proporce i slušný výkon.

    Nejen podle ceny se rozdělily 3 verze, které nám jsou k mání. Life, jako naprostý základ, je tahounem, se kterým se nebudeme bát kamkoli vyrazit. Elegance nám nabídne nějaké ty koně navíc i zajímavější výbavu. Nejvyšší „palba“ je R-Line. Ta patří k naprosté špičce, za kterou si ale připlatíme.

    Interiér neboli základ auta

    Kabina je ve stylu VW tělem i duší. Masivní prvky v matných barvách, linie, které dodávají interiéru smysl a logiku, velká dotyková obrazovka s dokonalým rozlišením. Linie jsou podpořeny ambientním osvětlením, na které jsme zvyklí i ze Škodovek. Výběr barev je na nás a ne nadarmo se mu říká „světlo podle nálady“.

    Řadicí páka se z podivného tvaru, pro který byl VW známý, transformovala do masivního a jistotu dodávajícího veledíla. Celému vnitřku vévodí znak této automobilky v srdci volantu. Pro větší pohodlí při jízdě od teď stačí použít svůj hlas. Díky hlasovému ovládání můžeme nastavit při jízdě prakticky cokoli.

    Zvenku obr

    Tiguan Allspace zvenku budí nevídaný respekt svou mohutností. Tohle je opravdu medvěd. Ne nadarmo se do něj všechno vejde. Při sklopení druhé i třetí řady sedadel se dostaneme na číslo 1920 litrů a to opravdu není málo.

    Zepředu budí respekt LED světla, která dodávají autu opravdu úctyhodné vzezření. Kola z lehké slitiny nám zaručí dokonalý pocit u srdce. U výbavy R-Line se sluší vyzdvihnout přední nárazník, který je posazený skutečně nízko a dodává tak Tiguanu nádech sportovnosti.

    Na závěr pár koní

    Tohle SUV je schopné dát do pozoru 110 až 180 kW, tedy nějakých 150 až 245 koní, podle toho, po jaké výbavě sáhneme. Spotřeba paliva se pohybuje mezi 5,3 – 9,8, ale buďme realisté a radši přihlédněme k té vyšší hodnotě. Cena je stejně mohutná jako auto samo. Za základní verzi si zaplatíme 890 990Kč. Elegance se počítá od 1 040 900Kč a R-Line od hodnoty 1 090 900Kč. Je to hodně? To musíme každý posoudit sám. VW už dávno není lidové vozidlo, což ale neznamená, že cena neodpovídá kvalitě.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.