1 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
MercedesDo práce nebo na dovolenou? Zapomeňte. Mercedes-Benz třídy S je autem pro...

Do práce nebo na dovolenou? Zapomeňte. Mercedes-Benz třídy S je autem pro náročné

Reklama

Automobilka Mercedes má ve svém portfoliu mnohé. Auta pro rodiny, vozy do terénu i ty, které se hodí pro vyšší třídu. A právě poslední bod by se dal přiřknout modelu S400d. Na dovolenou ani do práce s ním asi majitelé nepojedou, pokud ale budou chtít udělat dojem, je tohle luxusní auto to pravé.

Přestože jdou pořídit i vozidla od firem jako Bentley, nebo Rolls-Royce, která jiná než luxusní vozidla neprodávají, S-Class rozhodně nezaostává. Po Mercedesu sáhnou státníci, významní podnikatelé, celebrity. Jde prostě o určitý status, který si chtějí lidé udržet. Může se naskytnout otázka: „kdo si proboha v dnešní době může koupit takhle drahé auto s vědomím, že je to diesel?“. Budeme si divit, ale podobné typy vozidel jezdí jako taxíky na letiště.

Pokud se na nás usměje to štěstí a tento model si pořídíme, nebo ho budeme minimálně řídit, naskytne se jeden problém. Vždycky budeme vypadat jako něčí řidič/řidička. S-Class budí dojem něčeho velkolepého a hlavně drahého. Možná z toho důvodu si ho lidé střední třídy prostě nedovolí.

Motor a další specifikace

Dieselový šesti-cylindr o objemu 2 925cc vyprodukuje 330 koňských sil (243kW). Krouticí moment je překvapivých 700Nm a je to opravdu cítit. Maximální rychlost vytáhneme až na 250km/h. To je navzdory specifikacím málo, ale výš se díky elektronickému zablokování prostě nedostaneme.

Svou pověst luxusního vozu si drží i díky své velikosti. Na délku měří S-Class 5 289mm. Na šířku pak 2 109mm. Je to neskutečná loď a místa uvnitř je tím pádem více než mnoho. Na výšku dosahuje 1 503mm. Váhu také nereprezentuje zrovna malé číslo. 2 815 kg je znát a auto je nejen díky tomu trošičku línější. Na druhou stranu je úžasně stabilní.

Špičkový interiér

Převážně pohodlí a vzhled interiéru je to, za co si zaplatíme. Celý prostor je kompletně v kůži. Sedačky připomínají spíše domácí gauč a jsou i stejně pohodlné. Je vidět, že i masáže řidiče a spolujezdce jsou prvkem, který dokazuje, že S-Class má zajistit pohodlí převážně na daleké cesty. Velká dotyková obrazovka s nádherným rozlišením by sice mohla reagovat o něco rychleji, ale nějaká ta chybka se najde vždy.

Materiál mimo kůži působí až skleněným efektem a je i stejně čistý a chladný. O prostu pro nohy ve druhé řadě sedadel se vůbec nemusíme bavit, protože je ho tam snad více než v kufru. Všechny prvky jsou vyladěny do posledního detailu a i na každém větračku je poznat, že si dal někdo s návrhem auta opravdu záležet. Díky ceně 3 051 000 Kč by se dalo i věřit tomu, že za to byli i pořádně zaplacení.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama