WNM_pozadi
11 C
Czech
Pondělí 9. června 2025

Ford přidává Mustangu retro balíček FX. Vrací se atmosféra osmdesátek

Ford připravil pro nový Mustang vizuální návrat do 80. let. Balíček FX se inspiruje ikonickou třetí generací Fox Body a přináší výrazné barvy, retro kola i specifický interiér. V prodeji bude ještě letos.

Dva velikáni, jeden vítěz. Jak dopadla bitva mezi Mercedesem a Audi?

Luxus, síla, rychlost. Těmito slovy by se daly charakterizovat značky Mercedes a Audi. Dva velikáni z Německa se stále přou o přední příčky automobilového průmyslu ve své zemi a soupeří. Teď se do vzájemného souboje dostaly i dva modely – Audi RS6 a Mercedes-AMG E63 S. Jak test dopadl? Mnozí možná budou překvapeni.

Reklama

Snad jen pro pořádek by se slušelo říct, kde naši kolegové z australského magazínu test provedli. Síly se měřily v Gippslandu, farmářské krajině, kde se dešťová voda míchá s bahnem od traktorů. Je zde vcelku chladno a Evropanovi by přišla krajina velice podobná např. té ve Skotsku, včetně chladného počasí.

Audi úplně neřeší, v jakém podnebném pásu se zrovna předvede. Je jedno, jestli prší nebo je sluníčko, RS6 podává v rámci možností standardní výkon. Silnice brázdí, jako by se nechumelilo a to je něco, co musíme těmto čtyřem kruhům rozhodně nechat. Mercedes má obecně vzato radši teplejší podmínky a bylo to i znát na ovladatelnosti. Zatímco Audi držela jak přibitá, AMG mělo občas lehké problémy a karamboly.

Rychlost a výkon

Oba sedany mají náhon na všechny 4, 8 válců pod kapotou twin-turbo 32vs podobnou kubaturou. Audi 3996cc vede proti 3982cc u Mercedesu. Na kilowaty si vedení zase přejímá AMG, které dá dohromady 450kW, zatímco RS6 „pouze“ 441kW. Rozdíl je tedy malý, ale každý kW se počítá.

Na startu se spíše předvede „Meďák“ se svým krouticím momentem 850Nm. To je šílenost. RS6 má sice 800, což je taky slušný arsenál, ale každý víme, co těch 50 navíc dokáže udělat. Obě auta jsou v automatu s rozdílem 8 stupňů vs. 9 pro Mercedes. Zatímco Audi váží 2075kg a dokáže tím pádem 1 své tuně věnovat 213kW, AMG dokáže darovat 239kW se svými 1880kg.

V rychlostním testu opět zazářil Mercedes. Přes nehostinné podmínky dokázal z 0 vystartovat na 100km/h za 3,51s. to je opravdu krásné číslo. Audi to zvládla za 3,56s, což je sice malý rozdíl, ale platný. Od toho se odvíjí i fakt, že na 200km/h se Mercedes dostal za 11,76s zatímco RS6 za 12,48. A to už je skoro vteřina, která bývá u všech závodů dost drahá.

Audi se zase nesmí upřít brzdění, kdy ze 100km/h dokázala trhnout nulu na 36,73m. Mercedes potřeboval skoro metr navíc. To bývá při nehodách často rozhodující.

Design a cena

 Oba sedany jsou nepopsatelně krásné. Interiéry těchto obou matadorů jsou jak z nového světa. Audi připomíná nádhernou vesmírnou loď s kombinací červené a černo-šedé. Celkově působí oproti Mercedesu trochu sebejistěji a promyšleně. Ten má zase velmi výkonné stereo a hlavně se musí pochválit, jak dokázali designéři propojit budíky s dotykovou obrazovkou na palubce. Zkrátka nádhera.

U obou modelů si připlatíte. To se ale dalo čekat. Audi se pohybuje kolem 3,5 milionů a Mercedes je na 4 milionech. Otázkou je, jestli mají skutečně oba co nabídnout v porovnání s cenou. To už je asi otázka na každého z nás. Na každém z testovacích vozů nalezneme pro i proti. Audi je bezpečnější a levnější, Mercedes zase rychlejší a výkonnější. Po jakém autě byste sáhli vy?

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Ford přidává Mustangu retro balíček FX. Vrací se atmosféra osmdesátek

Ford připravil pro nový Mustang vizuální návrat do 80. let. Balíček FX se inspiruje ikonickou třetí generací Fox Body a přináší výrazné barvy, retro kola i specifický interiér. V prodeji bude ještě letos.

Actyon startuje s novým jménem. KGM nahrazuje SsangYong

SsangYong se oficiálně mění na KGM a spolu s tím představuje nový model. SUV jménem Actyon chce soupeřit se Škodou Kodiaq, přitom startuje pod hranicí jednoho milionu. Výbavu má plnou už v základu.

Geely Galaxy A7 je sedan s neuvěřitelným dojezdem

Zatímco většinu vozů prodávaných výhradně v Číně obvykle přehlížíme, tentokrát uděláme výjimku. Důvod? Geely Galaxy A7 je elegantní sedan s dechberoucím dojezdem, odvážným designem a jménem, které připomene spíš chytrý telefon než automobil. Galaxy A7 může svým vzhledem směle konkurovat i německým prémiovým značkám.

M-Hero 917 je v Česku. Extrémní SUV nabídne 800 kW, čtyři motory i krabí chůzi

Čínská značka M-Hero vstupuje na český trh s modelem, který nenechá nikoho chladným. M-Hero 917 zvládne stoupání až do 100 procent, brodí devadesáticentimetrové řeky a při parkování se umí posunout do strany. Kdo hledá civilní auto, není cílová skupina.

Dacia Bigster nově jezdí i na LPG. Díky dvěma nádržím ujede až 1450 km

Dacia rozšiřuje nabídku svého největšího SUV o verzi s pohonem na LPG. Bigster s mild-hybridním tříválcem láká na nízké provozní náklady, solidní výbavu a překvapivý dojezd. V Česku startuje na částce 552 000 Kč.

Rivian R1S Tri-Motor. Elektrické SUV, které zahanbí i Porsche

Americká automobilka Rivian představila novou verzi svého elektrického SUV R1S, tentokrát ve variantě Tri-Motor. A přestože má tři elektromotory oproti předchozím čtyřem, výsledky testů ukazují, že je rychlejší, silnější a technicky vyspělejší. Rodinné SUV s výkonem přes 850 koní? Vítejte v roce 2025.

Land Rover Defender 2026 přijíždí s pořádnou porcí novinek 

Legendární Defender si pro modelový rok 2026 připravil sadu decentních, ale vítaných vylepšení. Land Rover vsadil na osvěžení designu, nové technologie i vylepšenou výbavu, která ještě více zvýrazňuje jeho schopnosti mimo silnice. Novinky se nejprve představily pro evropský trh, ale dá se očekávat, že se stejná vylepšení objeví i u globálních verzí.

Reinkarnace legendy. Moderní Škoda Favorit je tu 

Designéři Škoda Auto se rozhodně nedrží při zdi. Představili totiž novodobou interpretaci jednoho z nejdůležitějších vozů své éry – modelu Škoda Favorit. Tentokrát v designovém stylu „Modern Solid“ a s respektem k původnímu odkazu. Pokud si snad pamatujeme věhlas tohoto modelu, je jasné, že novinka nás mile překvapí.

Ford přidává Mustangu retro balíček FX. Vrací se atmosféra osmdesátek

Ford připravil pro nový Mustang vizuální návrat do 80. let. Balíček FX se inspiruje ikonickou třetí generací Fox Body a přináší výrazné barvy, retro kola i specifický interiér. V prodeji bude ještě letos.

Actyon startuje s novým jménem. KGM nahrazuje SsangYong

SsangYong se oficiálně mění na KGM a spolu s tím představuje nový model. SUV jménem Actyon chce soupeřit se Škodou Kodiaq, přitom startuje pod hranicí jednoho milionu. Výbavu má plnou už v základu.

Geely Galaxy A7 je sedan s neuvěřitelným dojezdem

Zatímco většinu vozů prodávaných výhradně v Číně obvykle přehlížíme, tentokrát uděláme výjimku. Důvod? Geely Galaxy A7 je elegantní sedan s dechberoucím dojezdem, odvážným designem a jménem, které připomene spíš chytrý telefon než automobil. Galaxy A7 může svým vzhledem směle konkurovat i německým prémiovým značkám.

M-Hero 917 je v Česku. Extrémní SUV nabídne 800 kW, čtyři motory i krabí chůzi

Čínská značka M-Hero vstupuje na český trh s modelem, který nenechá nikoho chladným. M-Hero 917 zvládne stoupání až do 100 procent, brodí devadesáticentimetrové řeky a při parkování se umí posunout do strany. Kdo hledá civilní auto, není cílová skupina.

Dacia Bigster nově jezdí i na LPG. Díky dvěma nádržím ujede až 1450 km

Dacia rozšiřuje nabídku svého největšího SUV o verzi s pohonem na LPG. Bigster s mild-hybridním tříválcem láká na nízké provozní náklady, solidní výbavu a překvapivý dojezd. V Česku startuje na částce 552 000 Kč.

Rivian R1S Tri-Motor. Elektrické SUV, které zahanbí i Porsche

Americká automobilka Rivian představila novou verzi svého elektrického SUV R1S, tentokrát ve variantě Tri-Motor. A přestože má tři elektromotory oproti předchozím čtyřem, výsledky testů ukazují, že je rychlejší, silnější a technicky vyspělejší. Rodinné SUV s výkonem přes 850 koní? Vítejte v roce 2025.

Land Rover Defender 2026 přijíždí s pořádnou porcí novinek 

Legendární Defender si pro modelový rok 2026 připravil sadu decentních, ale vítaných vylepšení. Land Rover vsadil na osvěžení designu, nové technologie i vylepšenou výbavu, která ještě více zvýrazňuje jeho schopnosti mimo silnice. Novinky se nejprve představily pro evropský trh, ale dá se očekávat, že se stejná vylepšení objeví i u globálních verzí.

Reinkarnace legendy. Moderní Škoda Favorit je tu 

Designéři Škoda Auto se rozhodně nedrží při zdi. Představili totiž novodobou interpretaci jednoho z nejdůležitějších vozů své éry – modelu Škoda Favorit. Tentokrát v designovém stylu „Modern Solid“ a s respektem k původnímu odkazu. Pokud si snad pamatujeme věhlas tohoto modelu, je jasné, že novinka nás mile překvapí.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama