9.8 C
Czech
Středa 10. prosince 2025
ZajímavostiBugatti a Rimac na jedné lodi. Nová společnost vznikne pod dohledem Porsche

Bugatti a Rimac na jedné lodi. Nová společnost vznikne pod dohledem Porsche

Reklama

Nějaký pátek to vypadalo, že automobilku Bugatti koupí chorvatská společnost Rimac. Ta je známá díky úspěchům na poli elektromobility a také díky hypersportu Rimac Nevera. Jenže všechno je jinak. Koncern Volkswagen se nechce vzdát svého klenotu s názvem Bugatti a místo prodeje je na pořadu dne spojení a vytvoření nové společnosti.

Dlouho se mluvilo o tom, že chorvatská společnost Rimac koupí Bugatti, ale nakonec došlo na slova Herberta Diesse, šéfa koncernu Volkswagen. Ten avizoval, že nepůjde o prodej, ale spíše o nový koncept, kdy Porsche vytvoří společný podnik s Rimacem, jehož součástí bude Bugatti.

A jak řekl, tak se stalo. Respektive stane

Do konce tohoto roku by Porsche s Rimacem mělo vytvořit společnost Bugatti-Rimac se sídlem v Záhřebu. V čele by byl Mate Rimac, současný šéf a zakladatel chorvatské firmy, která se v průběhu deseti let vyrostla z „garážové zábavy“ do celosvětově uznávaného výrobce elektrických hypersportů.

Připomeňte si článek o odhalení hypersportu Rimac Nevera, jehož elektromotory generují výkon skoro 2000 koní a z nuly na stovku zrychlí za méně než dvě vteřiny.

Kromě Mateho Rimaca by ve vedení společnosti figurovali i lidé od Porsche a to konkrétně generální ředitel společnosti Porsche AG Oliver Blume a předseda představenstva Lutz Meschke.

Porsche už nyní vlastní 24% v Rimacu a v nově vzniklé společnosti čnosti Bugatti-Rimac se jeho podíl zvýší na 45%. Většinových 55% zůstane v držení Rimacu.

Vlajkové loďě jsou jasné. Bugatti Chiron a Rimac Nevera

Pod hlavičkou Bugatti-Rimac budou zpočátku vznikat dva modely a určitě vás nepřekvapí, že půjde o Bugatti Chiron a elektrický Rimac Nevera. Díky nové spolupráci ale i Bugatti do konce dekády představí elektrický model. Tudíž se celkové portfolio elektrických hypersportů zdvojnásobí.

Rimac by měl i nadále svou výrobu držet v chorvatském Záhřebu, Bugatti si ponechá produkci ve svém rodišti, kterým je francouzský Molsheim. Rimac ale bude nově i výrobcem a dodavatelem elektrických komponentů pro Porsche. Proto bylo nutné rozdělení na dvě divize. Rimac Group a Rimac Technology.

Vše ještě musí posvětit antimonopolní úřad

Jak už to u podobných obchodních transakcí bývá, bude muset dohodu ještě odsouhlasit antimonopolní úřad. Jelikož jde ale o výrobu extrémních sportovních aut, tak odborníci neočekávají problémy.

Díky novému spojení zajistil koncern Volkswagen budoucnost značce Bugatti, která nemůže ignorovat elektrický trend a musí jít s dobou. Technologii elektromotorů dodá do Bugatti právě Rimac.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama