Čínský výrobce BYD se v Česku usazuje s nebývalou razancí. Po sedanu Seal a SUV Sealion 7 přidává dvojici novinek: plug-in hybridní kombi Seal 6 DM-i Touring a kompaktní SUV Atto 2 DM-i. Oba modely spojují dlouhý dojezd, vysokou efektivitu a překvapivě dostupnou cenu.
Plug-in hybridní Seal 6 DM-i Touring velikostí připomíná Škodu Superb Combi. Nabízí kufr o objemu 670 litrů, který po sklopení sedadel naroste na 1 535 litrů. Praktické detaily nechybí, a sice elektrické páté dveře, průvlak na lyže nebo háčky v kufru. Interiér působí moderně a čistě, s panoramatickou střechou a kvalitními materiály. Jen zadní sedadla trpí kvůli baterii vyšším posezem, takže vyšší pasažéři mohou narážet hlavou o strop.
Seal 6 DM-i Touring: Dva motory, jeden cíl
Základní verze Boost kombinuje benzinový motor 1.5 s elektromotorem a dává výkon 135 kW. Výkonnější Comfort přidává silnější elektromotor, výsledných 156 kW a větší baterii s kapacitou 19 kWh. Ta zvládne až 100 kilometrů čistě na elektřinu. Nabíjení DC proudem dosahuje 26 kW a nádrž o objemu 65 litrů zaručí kombinovaný dojezd přes 1 300 kilometrů.
Základní výbava potěší i bez příplatků: veganská kůže, adaptivní tempomat, elektrická sedadla i systém V2L, který umožní napájet externí zařízení. Verze Comfort přidává vyhřívání a ventilaci sedadel, bezdrátové nabíjení či kameru s rozsahem 360 stupňů. Na českém trhu startuje od 943 tisíc korun, Comfort stojí 1,1 milionu.
Atto 2 DM-i: Kompaktní SUV s tisícikilometrovým dosahem
Druhou novinkou je menší SUV Atto 2 DM-i. Oproti čistě elektrické verzi má jinou masku, nárazník a novou modrou barvu karoserie. Technika DM-i kombinuje spalovací a elektrický pohon, takže vůz zvládne 90 kilometrů bez paliva a celkově až 1 020 kilometrů na jedno nabití a natankování.
Model bude k dispozici ve dvou verzích, které se liší výkonem i kapacitou baterie. Mediální premiéra proběhne v listopadu, předprodej se spustí krátce poté a první vozy dorazí k zákazníkům na jaře 2026.
BYD tím dává jasně najevo, že chce v Česku ukrojit podíl i tradičním značkám. Nabízí dlouhý dojezd, bohatou výbavu a cenu, která staví konkurenci pod tlak. Čínská automobilka tak zůstává jedním z nejzajímavějších hráčů nové éry plug-in hybridů.

