Více
    6.6 C
    Czech
    Sobota 18. října 2025

    Subaru láká na dvě nová koncepční auta. Jedno z nich bude elektrické

    Fanoušci sportovních Subaru se konečně mají na co těšit. Automobilka oznámila, že na nadcházejícím tokijském autosalonu představí hned dva nové koncepty s označením STI – a jeden z nich bude vůbec prvním elektrickým modelem v historii této legendární divize.

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Lexus překvapil šestikolovým konceptem LS

    Lexus znovu rozvířil svět luxusních aut. Na tokijském autosalonu představil šestikolové MPV s označením LS – jméno, které dříve patřilo elegantní limuzíně. Nový koncept ukázal, že značka se už nebojí riskovat a míří k úplně jiné definici luxusu.

    Reklama

    Koncept LS se předvedl jen krátce v oficiálním videu, přesto vyvolal velký rozruch. Místo klasického sedanu s dlouhou kapotou přišel prostorný vůz s futuristickými tvary. Podle vedení značky měl ukázat novou éru luxusu, která staví na prostoru a klidu, ne na chromu.

    Šest kol, tři řady, nová filozofie

    Šestikolové MPV, interně označené jako Discover, spojovalo nápad šest kol pro šest lidí. Dvojice zadních náprav zvětšila kabinu a nabídla tři plnohodnotné řady sedadel. Zároveň umožnila netradiční uspořádání, kdy zadní cestující seděli přímo nad koly. Designéři tak dokázali vytvořit neobvykle prostorný interiér i při nízké stavbě karoserie.

    Podle šéfa automobilky Akia Toyody se právě v tomto směru skrýval klíč k budoucnosti luxusu. „Původní LS znamenalo Luxury Sedan. Teď mluvíme o Luxury Space,“ vysvětlil. Toyoda věřil, že zákazníci hledají prostor a klid, nikoli jen výkon a lesk.

    Nový směr bez tradiční masky

    Koncept LS představil i nový designový jazyk značky. Lexus se zbavil ikonické vřetenovité masky, kterou Toyoda označil za „kapitolu, jež se uzavřela“. Vůz dostal hladkou příď, vertikální LED světla a čisté linie, které měly působit minimalisticky, ale sebevědomě.

    Podle návrhářů šlo o spojení elegance s odvahou. V interiéru se počítalo s luxusem na úrovni business třídy, nechyběla ani varianta se dvěma samostatnými křesly vzadu. Zdroje z automobilky potvrdily, že projekt má pokračovat a může se proměnit ve funkční prototyp.

    Lexus tím jasně ukázal, že se neohlíží zpět. Zatímco značka Century převzala roli nejvyššího symbolu luxusu, Lexus si otevřel prostor pro experimenty. Šestikolový LS tak nebyl jen designovou hříčkou, ale signálem, že budoucnost luxusu může mít víc kol, než by kdokoli čekal.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Subaru láká na dvě nová koncepční auta. Jedno z nich bude elektrické

    Fanoušci sportovních Subaru se konečně mají na co těšit. Automobilka oznámila, že na nadcházejícím tokijském autosalonu představí hned dva nové koncepty s označením STI – a jeden z nich bude vůbec prvním elektrickým modelem v historii této legendární divize.

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.

    Subaru láká na dvě nová koncepční auta. Jedno z nich bude elektrické

    Fanoušci sportovních Subaru se konečně mají na co těšit. Automobilka oznámila, že na nadcházejícím tokijském autosalonu představí hned dva nové koncepty s označením STI – a jeden z nich bude vůbec prvním elektrickým modelem v historii této legendární divize.

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama