V Boloni se zrodil nový stroj, který nenechá spát žádného nadšeného motorkáře. Model Ducati Diavel V4 je skutečný ďábel. Kdo ho osedlá? Tahle šílenost nabízí neskutečnou porci koní, masivní krouticí moment a v neposlední řadě také excelentní vzhled. Nadřazená společnost VW musí mít z nového produktu radost. Cenovka se pohybuje vysoko nad půl milionem korun.
Na modelu Ducati Diavel V4 nenajdeme chybu. Mnoho lidé by mohlo namítat, že závažným nedostatkem je právě cena, za kvalitu se ale platí. Firma Ducati toto úsloví navíc chápe do posledního detailu. V základu se dostaneme na částku cca 630 000 korun. To umí zamávat s rozpočtem. Do rukou se nám ale dostane neskutečně výkonný a krásný stroj. Pravda, definice krásy je subjektivní, u Ducati Diavel V4 se ale nemohou vést debaty. Design se zkrátka povedl.
Ducati navíc sází na přátelskou komunikaci se zákazníky a na špičkový servis. Například záruku firma prodloužila o dalších 24 měsíců k základní dané době. Všichni rádi uslyší, že čtyři roky záruky si kupujeme už v základní ceně motocyklu. Získáváme k tomu navíc zdarma asistenční služby. O Ducati to vypovídá jedině. Svým strojům bezmezně věří. Pojďme se zblízka podívat na motorku, která ovládně silnice.
Design
Úkol zněl jasně. Vyrobit nízké žihadlo za každou cenu. Výrobci se skutečně překonali. Ducati Diavel V4 nám může přijít ve dvou barevných zpracováních. Červená za nás karoserii sluší více než černá, každá má ale něco do sebe. Přední světlomet tvoří celkovou sportovní agresivitu motorky. Zadní světlomet přímo pod ocasem stroje nás zaujme stejným dílem.
Specifikace
17palcová kola nově dostala pět litých paprsků. Nechávají vyniknout brzdám a kotoučům. Ty nabraly na průměru. Dva přední dostaly 330 mm, zadní jeden pak 265 mm. O přední odpružení se stará vidlice o průměru 50 mm a zdvihem až 120 mm. Zadní zdvih se dostal na 145 mm.
Motor
Kapalinou chlazený V4 o objemu 1158 cc. Tenhle mazlík nabízí 168 koní, což je samo o sobě srdcervoucí síla. Krouticí moment se ustálil na 126 Nm. Dokonalé.
Verdikt
630 000 korun je skutečně hodně peněz. Stojí tedy Ducati Diavel V4 za to? Nemusíme ani zvažovat všechna pro. Za nás jednoznačně ano.