3.6 C
Czech
Neděle 21. prosince 2025
MercedesProstorný a užitečný vůz od světoznámé značky. Mercedes si řekl, že to...

Prostorný a užitečný vůz od světoznámé značky. Mercedes si řekl, že to udělá po svém

Reklama

Mercedes-Benz vypustil do světa novou třídu T, která se okamžitě stala hitem. Tohle vozidlo se skvěle využije v početných rodinách. Stylově se posunulo a jinou kolej od ostatních sourozenců. Mercedes-Benz si zkrátka řekl, že design pojme celkově po svém. My tak máme možnost koukat na menší dodávku, která si ale nese všechny důležité rysy filozofie firmy ze Stuttgartu. 

Filozofie třídy T je přiblížit lidem rodinné cestování, které se ovšem bude vyznačovat stylem. Mercedes-Benz patří mezi drahé značky, a tak i rodinný vůz jako je třída T musí reprezentovat určitý status. Celkově se výrobci rozhodli pojmout celou tuto kapitolu po svém. Nikde tedy nenarazíme na vůz, který by byl třídě T podobný. O to přesně firmě šlo. 

Cena se zdá být vcelku příznivá. Jsme zvyklí, že značka Mercedes-Benz zrovna nepatří mezi ty nejlevnější. Pokud tedy uvážíme všechna pro, zjistíme, že cca 670 000 korun je za vůz těchto schopností docela odpovídající nabídka. Nebudeme si ale nic nalhávat, pokud chceme více luxusu a pohodlí, i více technologií, musíme si připlatit. Cena se tak může velmi rychle vyšplhat i přes 900 000 korun. Stojí tahle hračka za to? Pojďme se na třídu T podívat zblízka. 

Design 

Člověk by si řekl, že vůz podobný třídě T není tak složité vymyslet. Navíc se jedná o ergonomii, která není jakkoli převratná a nová. S tím se ale právě Mercedes-Benz rozhodl poprat. Přední část věnoval typickou masku, která zařazuje vůz do rodiny Mercedes. Světlomety se staly nejvýraznějším prvkem celého exteriéru. Specificky tvarované ledky nás okamžitě zaujmou. 

Interiér zkombinoval luxusní myšlenku značky Mercedes-Benz a praktickou stránku rodinných vozů. Třída T navíc musí být dostupnější než ostatní vozy stejné značky. K dispozici tedy máme multifunkční volant, nevelikou obrazovku infotainmentu, ikonické větráčky a minimalistickou palubní desku co se materiálu týče. Kufr pojme v maximálním rozložení až 2390 l. Tomu říkáme kapacita. 

Výkon 

Na výběr máme mezi naftou a benzínem. Nejslabší verze nabízí výkon 70 kW, nejsilnější umí až 96 kW, takže nějakých 130 koní. Nejedná se tedy o nejsilnější Mercedes, pro rodinu ovšem dostačuje. 

Verdikt 

Pokud bychom snad chtěli investovat do rodinného pohodlí, Mercedes-Benz třídy T je přesně pro nás. Cena sice dosáhne až na 930 000 korun, dá se ale logicky zdůvodnit. Tohle auto je tahoun. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama